Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Yamaha Waverunner VX110 Sport ( Behöver råd/hjälp) 12 år 8 månader sedan #41048

• alexholmgren12
  • alexholmgren12 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hallå!

Har fått ett problem med min Yamaha waverunner 110 sport -05
Motorlampan lyser med ordet check och får ut felkod 19! Har haft den inlämnad på lingwalls och fått fram att det är statorn det är fel på, men den fortsätter att blinka/pipa.
Volt antalet låg på 14,6 när jag började och går ner till 11.2-10.4 när lampan börjar lysa. Batteriet laddas inte med andra ord.
Har haft den inlämnad på lingwalls och fått fram att det är statorn det är fel på, men den fortsätter att blinka/pipa fast jag har bytt den.

nån som har en aning om vad det kan vara?

Med vänlig hälsning, alex

Meddela mig om eventuella svar i detta ämne.
Notera: BBkod och smileys är fortfarande användbara.
Senast redigerad: 0 minuter sed

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Yamaha Waverunner VX110 Sport ( Behöver råd/hjälp) 12 år 8 månader sedan #41094

• kabelJoe
  • kabelJoe Profilbild
  • New Member
  • New Member
Kan ge lite generella råd , börja med att kontrollera att kablar o anslutning är oskadade och sitter fast med god kontakt. Hur gammalt är batteriet ? tar det ladding med en annan laddare , prova att lägg på en känd last tex 12v lampa o se hur fort det laddas ur. Har batteriet varit helt urladdadat brukar det vara slut.

Problemet kan vara ett laddnings relä el dylikt , den som reglerar spänningen till batteriet.

Yamaha Waverunner VX110 Sport ( Behöver råd/hjälp) 12 år 8 månader sedan #41144

• alexholmgren12
  • alexholmgren12 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Tack för råden!
Glömde skriva att jag provat allt som går att göra, problemet är en olöst gåta. Batteriet är spritt nytt, då det gamla var slut. har bytt stator 2 gånger och laddningsrelä en gång, men det verkar ha löst sig nu. Satte i tjejens skoter batteri och då funkade den som den skulle. trodde aldrig att batteriet skulle vara felet med tanke på att det var nytt och att jag blev rekomenderad det, men så var fallet. Gick igenom alla kablar och har mätt hela elsystemet och allt såg bra ut.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.058 sekunder