Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39783

• najkks
  • najkks Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 2
Läste på och rådfrågade Alandia!

hörde att om jag både har secure-mark + yachtsafe så går premien ner rejält!

min fråga är nu, vilka funktioner har yachtsafe-larmet?

skickar den kordinater till en mobil, hörde nåt om app till smartphones?
kan den läsa av spänningen på batteriet?
några andra smarta funktioner?

såg också något om en trafikkostnad på 295kr/år?
betyder det att jag betalar en fast summa på 295kr/år,
eller att jag bara behöver betala om datatrafik skickas från skotern?

antar att det sitter ett sim-kort i själva yachtsafe-lådan?

//najkks

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39785

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Hej!

Förmodar att du läst vår dagsfärska artikel med deras nyheter inför 2013.
Där bland annat en App är en välkommen nyhet, här larmar du enkelt på/av samt så har appen givetvis även inbyggt karta för direkt positionering.

Till skillnad från många andra GPS-larm så är YachtSafe SIM-kort helt inkapslat i enheten och går alltså inte att "plocka" ur. Detta är ett måste då larmet är en gjuten dunderklump som tål extrema påfrestningar.
Efter installationen aktiverar du ditt larm genom att skicka ett sms till enheten.
-Klart!
Efter aktiveringen betalar du ett valfritt abonnemang enligt nedan.

1år abb 445 (inkl moms) och då ingår 500st telefonuppkopplingar mot larmet. (Efter det kostar varje uppkoppling 65öre/st)
2år abb 790 (inkl moms)

Ladda ner en mindre folder från YachtSafe här

PS. Glöm inte Guppas rabattkod när du väl tecknar din Alandia försäkring för att erhålla ytterligare 10% premierabatt. (Detta gäller givetvis även för er som inte har något GPS-larm)
Du finner koden här .
(OBS du måste vara registrerad medlem för att kunna se koden, vilket givetvis är helt gratis).

Larmet köper du direkt via oss här på Guppa.

Vi har själva testat ett gäng GPS-larm på marknaden och många fungerar perfekt MEN inget larm är lika robust byggt för att klara av att överleva i vattenskoterns extrema miljö.

Hoppas du fick lite mer kött på benen nu inför ditt inköp.
Har du fler frågor är det bara fråga på.

Vänliga hälsningar GuppaCrew
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39786

• najkks
  • Platinum Member
  • Platinum Member

guppa skrev: Hej!

Förmodar att du läst vår dagsfärska artikel med deras nyheter inför 2013.
Där bland annat en App är en välkommen nyhet, här larmar du enkelt på/av samt så har appen givetvis även inbyggt karta för direkt positionering.

Till skillnad från många andra GPS-larm så är YachtSafe SIM-kort helt inkapslat i enheten och går alltså inte att "plocka" ur. Detta är ett måste då larmet är en gjuten dunderklump som tål extrema påfrestningar.
Efter installationen aktiverar du ditt larm genom att skicka ett sms till enheten.
-Klart!
Efter aktiveringen betalar du ett valfritt abonnemang enligt nedan.

1år abb 445 (inkl moms) och då ingår 500st telefonuppkopplingar mot larmet. (Efter det kostar varje uppkoppling 65öre/st)
2år abb 790 (inkl moms)

Ladda ner en mindre folder från YachtSafe här

PS. Glöm inte Guppas rabattkod när du väl tecknar din Alandia försäkring för att erhålla ytterligare 10% premierabatt. (Detta gäller givetvis även för er som inte har något GPS-larm)
Du finner koden här .
(OBS du måste vara registrerad medlem för att kunna se koden, vilket givetvis är helt gratis).

Larmet köper du direkt via oss här på Guppa.

Vi har själva testat ett gäng GPS-larm på marknaden och många fungerar perfekt MEN inget larm är lika robust byggt för att klara av att överleva i vattenskoterns extrema miljö.

Hoppas du fick lite mer kött på benen nu inför ditt inköp.
Har du fler frågor är det bara fråga på.

Vänliga hälsningar GuppaCrew

så varje "pålarmning" / "avlarmning" kostar 65öre efter de 500första/1a året?

man måste teckna upp sig på årsbasis?

jag läste ju att den tidigare fjärren slopats, är det helt till förmån för appen?
och om jag inte har mobilen med, då kommer jag ej kunna larma av/på?

vad krävs för att larmet ska gå? är det att skotern flyttas ur position utan att man först har larmat av/på? eller kan man inte alls starta den utan att först larma av?

monteras den förresten fast i skotern, eller kan man lätt plocka bort larmet?

//najkks

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39826

• najkks
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Någon? :)

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39831

• kuling
  • kuling Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 1
så varje "pålarmning" / "avlarmning" kostar 65öre efter de 500första/1a året?
Ja.
Ja.
jag läste ju att den tidigare fjärren slopats, är det helt till förmån för appen?
Ja, men fjärr kan fortfarande köpas till.
Inte om du inte köper till fjärren.
vad krävs för att larmet ska gå? är det att skotern flyttas ur position utan att man först har larmat av/på? eller kan man inte alls starta den utan att först larma av?
Den larmar om skotern flyttas ur position. Det är ingen startspärr!
Du monterar själv fast den i skotern, så hur svårt det är att flytta den, är helt upp till dig själv.

Jag vill absolut inte framstå som otrevlig, men att det var trögt att få svar på dessa frågor kan bero på att dom flesta tycker att det framgår ganska tydligt i informationen som redan finns tillgänglig.
Honda Aquatrax R-12X

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39832

• najkks
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kuling skrev: så varje "pålarmning" / "avlarmning" kostar 65öre efter de 500första/1a året?
Ja.
Ja.
Ja, men fjärr kan fortfarande köpas till.
Inte om du inte köper till fjärren.
Den larmar om skotern flyttas ur position. Det är ingen startspärr!
Du monterar själv fast den i skotern, så hur svårt det är att flytta den, är helt upp till dig själv.

Jag vill absolut inte framstå som otrevlig, men att det var trögt att få svar på dessa frågor kan bero på att dom flesta tycker att det framgår ganska tydligt i informationen som redan finns tillgänglig.

Jag har gått igenom produktmanualen, samt läst från yacht-safes egna hemsida (eller ja de som levererar) och där står det nämligen inget om följande scenario:

1. Någon bryter loss larmet och drar iväg med skotern! (tex på släp efter båt)
min fråga är då, går larmet per automatik samt "meddelar" mig detta?

..om larmet bryts loss så går ju själva "positionerings-funktionen" lite om intet?

Eftersom man kopplar in det på strömmen från batteriet, larmar den direkt om någon tex. klipper kablarna, eller i övrigt försöker något med larmdosan? eller är denna inkopplingen till batteriet endast till för att garantera "ström-tillförsel" utöver backup-batteriet som sitter i?

Läste lite om en extern siren man kunde koppla till paketet, dock framgick inte riktigt om denna siren fungerar på alla 3 olika modeller av yacht-safe, eller bara på vissa av modellerna.

Som jag då förstått det så är detta larm endast till för att meddela mig om min skoter rör sig från sin "pålarmade plats", startspärr (dess-nyckel) har man då som komplement..

Då jag tänkte köpa till larm-dosan som komplement, krävs det då fortfarande att jag abbonerar på sms-trafik-kostnaden på helårs-basis? eller kan jag slopa den helt?

Min smartphone stannar hemma, och tar med en "tåligare" SE-mobil på sjön nämligen..

//najkks

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39836

• kuling
  • kuling Profilbild
  • New Member
  • New Member
1. Någon bryter loss larmet och drar iväg med skotern! (tex på släp efter båt)
Om den externa strömmen bryts så får du ett sms.
..om larmet bryts loss så går ju själva "positionerings-funktionen" lite om intet?
Allt beror väl lite på hur bra du gömmer enheten. Om du vill ha skotern helt stöldsäker, så får du nog förvara den i en bunker och sova där med laddad bössa.
Eftersom man kopplar in det på strömmen från batteriet, larmar den direkt om någon tex. klipper kablarna, eller i övrigt försöker något med larmdosan? eller är denna inkopplingen till batteriet endast till för att garantera "ström-tillförsel" utöver backup-batteriet som sitter i?
Se första svaret ovan!
Läste lite om en extern siren man kunde koppla till paketet, dock framgick inte riktigt om denna siren fungerar på alla 3 olika modeller av yacht-safe, eller bara på vissa av modellerna.
Nej, externutgången är inte aktiverad på den billigaste modellen. Detta går tydligen att uppgradera enligt Yachtsafe´s hemsida.
Som jag då förstått det så är detta larm endast till för att meddela mig om min skoter rör sig från sin "pålarmade plats", startspärr (dess-nyckel) har man då som komplement..
I bästa fall har du redan startspärr på din skoter.
Då jag tänkte köpa till larm-dosan som komplement, krävs det då fortfarande att jag abbonerar på sms-trafik-kostnaden på helårs-basis? eller kan jag slopa den helt?
Hur ska du annars få sms-larm menar du?
Honda Aquatrax R-12X

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39837

• najkks
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Kuling skrev: 1. Någon bryter loss larmet och drar iväg med skotern! (tex på släp efter båt)
Om den externa strömmen bryts så får du ett sms.
Allt beror väl lite på hur bra du gömmer enheten. Om du vill ha skotern helt stöldsäker, så får du nog förvara den i en bunker och sova där med laddad bössa.
Se första svaret ovan!
Nej, externutgången är inte aktiverad på den billigaste modellen. Detta går tydligen att uppgradera enligt Yachtsafe´s hemsida.
I bästa fall har du redan startspärr på din skoter.
Hur ska du annars få sms-larm menar du?

tackar, några frågetecken uträtade :)

det med sms-tjänsten tänkte jag nog inte på när jag köpte till "larm-fjärren",
men kan ju vara skönt att ha vanlig fjärr ändå.. och 500st sms bör ju räcka en säsong :)

du pratar om att man kan uppgradera, dvs nu när jag beställt larm-paketet som inte är kompatibelt med sirenen så kan jag ändå fixa det i efterhand utan att byta larmpaket?

antar att startspärr = DESS-nyckel, eller som på yamahan "fjärr-dosa" för start/stopp?

//najkks

Re: Yachtsafe-larm - funktioner och kostnad? 13 år 2 månader sedan #39838

• kuling
  • kuling Profilbild
  • New Member
  • New Member
www.yachtsafe.se/images/kampanjpriser.pdf
"(G31 kan uppgraderas till G32 i efterhand för 595 kr)"
Honda Aquatrax R-12X

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.064 sekunder