Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Thundercat 13 år 2 månader sedan #39775

• christian97
  • christian97 Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Tjeena!

Har fått upp ögonen för thundercats, är det roligt? Fördelar, nackdelar. Är det nån som har nån till salu eller som känner någon som vill bli av med sin så skriv det här!

Mvh

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Thundercat 13 år 2 månader sedan #39776

• griffon
  • griffon Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Ingen mins en fegis
  • Tack mottaget: 2
Yes! Tävlat med dem, 3 fulla SM säsonger.

Fördelar: Allt, action, rundbanda och offshore, "billig" att köpa och tanka. (50hk)
kännslan när båten går helt i luften vid ca 55 knop. Flippar man är man igång igen efter 15 minuter.

Nackdel: köra själv är inte kul, farligt... Grym burkslav är A och O.

Marknaden är nog helt rätt för köpare nu. Varit lite svalt på race sidan senaste året.
Rasmus Westerberg RXT Open/GP #51 @ Marellracing.se
UppsalaMarinverkstad.se

Re: Thundercat 13 år 2 månader sedan #39777

• erico
  • erico Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Tjena,
Min polare kör thundercat, dock ej tävling då han har en Yamaha modifed motor vilken inte har någon serie i sverige vad jag vet. Det körs bara med orginal yamha 50 samt tohatsu 50. 2 takt, de gamla med förgasare. Dessa får inte säljas i sverige nya längre så det finns aktiva thundercat människor som importerar och säljer för att hålla sporten levande.

Man vill inte gärna köra med moderna 2 taktare med insprut eller fyrtaktare då du kommer flippa båten och då blir inte dessa motorer så glada.

Båttypen i sig är sjukt kul. Krävs mycket för att köra fort när det guppar lite, både muskler och mod. Båten är inte lättkörd om man är själv, burkare rekomenderas. :)

Brukar dyka upp beggade tävlingsekipage på blocket då och då till bra pengar. Gemini har jag för mig är popoläraste märket.

Lyckatill.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder