Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Har Vattenskotrarna från finland registerade ägare ? 13 år 7 månader sedan #38945

• landström
  • landström Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
ja som rubriken lyder. har vattenskotrarna i finland registerade ägare med ägarbytes papper mm.

ser på bilder på skotrar från finland och ser att alla har något slags nummer klistrat stort på skrovet. vad är det för nummer ? tex R52638 .

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Har Vattenskotrarna från finland registerade ägare ? 13 år 7 månader sedan #38951

• abu
  • abu Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Ja, alla båtar och vattenskotrar med en motoreffekt >25hk måste vara registrerade. När fordonet framförs måste registreringsbeviset finnas med och detta är det första som sjöbevakningen frågar efter om du blir stoppad.

Ägarbytet sker via magistraten med kopia av köpebrev och inlämnande av gamla registreringsbeviset som bevis. Det finns även färdiga blanketter för ägarbytet men man måste inte använda just dessa om ja minns rätt.

Med vänlig hälsning,
Anders
GP1300R -08

Re: Har Vattenskotrarna från finland registerade ägare ? 13 år 7 månader sedan #38957

• landström
  • landström Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
okej. är det då möjligt för mig som svensk att köpa en begagnad vattenskoter i finland och bara skriva över mig som ägare på dessa finska papper och ta över den ?

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.060 sekunder