Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 8 månader sedan #38636

• mickemicke
  • mickemicke Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0

febob skrev: Hmm..
utgifter till tredje man (typ att jag kör in i en lyxbåt) (inte så troligt va) mm.
Men nej, det går inte att välja bort stöld försäkringen :?
Bara att betala för något som aldrig kommer att hända mig.
Hmmmm....

Varför ska du ha försäkringen till? Om du aldrig kommer att krocka med någon annan eller att den blir stulen? Så varför gnälla?
Jag kommer aldrig köpa någon Skoda och gnäller inte på att det kassa bilar heller.
Yamaha Fx sho -12

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 8 månader sedan #38644

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 2

mickemicke skrev:

utgifter till tredje man (typ att jag kör in i en lyxbåt) (inte så troligt va) mm.
Hmmmm....

Varför ska du ha försäkringen till? Om du aldrig kommer att krocka med någon annan eller att den blir stulen? Så varför gnälla?
Jag kommer aldrig köpa någon Skoda och gnäller inte på att det kassa bilar heller.

Det jag menar är varför måste man ta hela kittet? Andra fordonsförsäkringar kan man välja vad man vill ha (helförsäkring, viltolycka, hyrbil mm.)
Det jag vill ha är skydd för tredjeman (händer ju att någon annan kör ibland).
Nejdå allt eller inget, lika mycket om den ligger i sjön i 10 månader eller alltid tas upp och låses in.
Och jag tror fortfarande att kostnaden för bolagen är stölder så varför kan jag inte välja bort den delen?
Visst ja, jag måste ju betala för skotrar som stjäls, tänkte inte på det :?
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 8 månader sedan #38651

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Kul att läsa att Alandia har hjälpt en medlem när det kniper!

För er andra som funderar på att försäkra er vattenskoter vill vi passa på att lyfta Guppa.se samarbete med Alandia där ni erhåller 10% premierabatt genom att uppge koden som ni finner genom att klicka här
(OBS du måste vara medlem här på Guppa för att kunna se koden i bilden, och det är givetvis helt gratis att bli medlem)
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 8 månader sedan #38654

• mickemicke
  • mickemicke Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

febob skrev:

mickemicke skrev:

Hmmmm....

Det jag menar är varför måste man ta hela kittet? Andra fordonsförsäkringar kan man välja vad man vill ha (helförsäkring, viltolycka, hyrbil mm.)
Nejdå allt eller inget, lika mycket om den ligger i sjön i 10 månader eller alltid tas upp och låses in.
Och jag tror fortfarande att kostnaden för bolagen är stölder så varför kan jag inte välja bort den delen?
Visst ja, jag måste ju betala för skotrar som stjäls, tänkte inte på det :?

NU är du ute å cyklar :?
Har du en bil,mc,moppe osv. kan du INTE välja vad du vill ha!

Du kan välja enl deras upplägg,du kan inte välja trafik+glas tex, eller vagnskada+viltolycka utan endast välja ur deras produktutbud.

Precis likadant är det med mina kunder (jag arbetar med att reparera parkettgolv) dom kan inte bara beställa reparationen,utan måste betala för bil osv..annars så kan dom inte köpa tjänsten av mig. Det jag menar är att man kan inte bara plocka ur russinena ur kakan.

Prova att ring till Radiotjänst och säg att du bara tittar på TV 132 dagar/år och inte vill betala för 365 dagar.. :?
Yamaha Fx sho -12

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 7 månader sedan #38657

• vedboden
  • vedboden Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

mickemicke skrev:
Prova att ring till Radiotjänst och säg att du bara tittar på TV 132 dagar/år och inte vill betala för 365 dagar.. :-D

Det där går faktiskt, om du magasinerar tv dom dagarna du inte tittar, visst blir det ett jäkla meck, men du spar ju in en del pengar :-D

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 7 månader sedan #38665

• kawa300x
  • kawa300x Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

vedboden skrev:

mickemicke skrev:
Prova att ring till Radiotjänst och säg att du bara tittar på TV 132 dagar/år och inte vill betala för 365 dagar.. :-D

Det där går faktiskt, om du magasinerar tv dom dagarna du inte tittar, visst blir det ett jäkla meck, men du spar ju in en del pengar :-D

Det blir jobbigt om man tittar på tv varannan dag! :-D
Seadoo Gti -97 (97-03)
Seadoo GTX-04 (05-06)
Seadoo RXT -06 (06-08)
Yamaha FX SHO -08 (08-11)
Kawasaki 300x -12 (12-?)

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 7 månader sedan #38666

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jag kommer aldrig köpa någon Skoda och gnäller inte på att det kassa bilar heller.[/quote]
Visst ja, jag måste ju betala för skotrar som stjäls, tänkte inte på det :-D[/quote]

NU är du ute å cyklar :-D
Har du en bil,mc,moppe osv. kan du INTE välja vad du vill ha!

Du kan välja enl deras upplägg,du kan inte välja trafik+glas tex, eller vagnskada+viltolycka utan endast välja ur deras produktutbud.

Precis likadant är det med mina kunder (jag arbetar med att reparera parkettgolv) dom kan inte bara beställa reparationen,utan måste betala för bil osv..annars så kan dom inte köpa tjänsten av mig. Det jag menar är att man kan inte bara plocka ur russinena ur kakan.

Prova att ring till Radiotjänst och säg att du bara tittar på TV 132 dagar/år och inte vill betala för 365 dagar.. :-D[/quote]
Va, kostar det att se på tv...skojar lite.
Jag kan ha fel men jag tror att man kan välja att bara ha trafikförsäkring (måste ha) och sen kan man lägga till halvförsäkring (glas,bärgning mm.) om jag inte minns fel kan man nog fortsätta med helförsäkring och hör o häpna tror nog att det går att försäkra ytterligare med hyrbil men jag kan ha fel men kostnaden ökar ju fler delar man har i försäkringen.
Tror även att man ska uppge mil som man förväntas köra, ju fler mil desto dyrare försäkring. :-D
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 7 månader sedan #38672

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member

rattmuff skrev: känns som ämnet lika gärna kan vara bolaget ALANDIA som skapat själv.
vart med om mycket sånt innan och med tanke på grundarens medlems datum käns de ännu mer befogat.

känns som de är ett nytt sätt att jaga kunder på går in på forum och skriver/skapar ett riktigt bra rykte om sitt bolag. För att sedan få fler som täcknar försäkring.
har svårt att tro de skulle gå så smidigt och bra. då de alltid försöker smita undan när det väl gäller.

Nä, inte riktigt, jag blev bara chockad över hur smidigt det gick !
Jag kan scanna in försäkringsbrevet om ni vill...
Det var inte någon mening med att göra reklam eller så...
mera att jag för första gången i mitt liv har en sjukt positivt bemötande av ett försäkringsbolag... dvs den första i mitt liv...

Det finns flera på detta forum som kan intyga att jag inte har någon som helst anknytning till försäkringsbolaget annat än att jag klickade på länken ang GPS-Larm och sedemera hamnade hos alandia...

Mvh Björn Hermansson
Tungelsta, Stockholm

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 7 månader sedan #38674

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
OFF TOPIC :

Visste ni att polisen har / har haft vattenskotrar i sitt lager för stöldgods som någon ägare aldrig har hämtat upp så att den har sålts på auktion !!!

Så även om ni inte har försäkrat er vattenskoter, anmäl stölden till polisen....
Polisen jag pratade med sade att många som åker oförsäkrat resonerar som om att " det är väl ingen vits att anmäla, jag hade ju ingen försäkring".

Summa : anmäl alltid.

Mvh Björne

Re: Försäkringsbolaget ALANDIA 13 år 7 månader sedan #38690

• febob
  • febob Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Jag kan ha fel men jag tror att man kan välja att bara ha trafikförsäkring (måste ha) och sen kan man lägga till halvförsäkring (glas,bärgning mm.) om jag inte minns fel kan man nog fortsätta med helförsäkring och hör o häpna tror nog att det går att försäkra ytterligare med hyrbil men jag kan ha fel men kostnaden ökar ju fler delar man har i försäkringen.
Tror även att man ska uppge mil som man förväntas köra, ju fler mil desto dyrare försäkring.
Som sagt stöld vill jag inte ha men skydd för tredje part vill ja ha men nu lägger jag ner, man kan inte alltid få som man vill.
Nu lägger jag i o kör :-D
Kawasaki 310 x
Sthlms södra skärgård

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.084 sekunder