Varför ska du ha försäkringen till? Om du aldrig kommer att krocka med någon annan eller att den blir stulen? Så varför gnälla?
Jag kommer aldrig köpa någon Skoda och gnäller inte på att det kassa bilar heller.[/quote]
Det jag menar är varför måste man ta hela kittet? Andra fordonsförsäkringar kan man välja vad man vill ha (helförsäkring, viltolycka, hyrbil mm.)
Det jag vill ha är skydd för tredjeman (händer ju att någon annan kör ibland).
Nejdå allt eller inget, lika mycket om den ligger i sjön i 10 månader eller alltid tas upp och låses in.
Och jag tror fortfarande att kostnaden för bolagen är stölder så varför kan jag inte välja bort den delen?
Visst ja, jag måste ju betala för skotrar som stjäls, tänkte inte på det

[/quote]
NU är du ute å cyklar

Har du en bil,mc,moppe osv. kan du INTE välja vad du vill ha!
Du kan välja enl deras upplägg,du kan inte välja trafik+glas tex, eller vagnskada+viltolycka utan endast välja ur deras produktutbud.
Precis likadant är det med mina kunder (jag arbetar med att reparera parkettgolv) dom kan inte bara beställa reparationen,utan måste betala för bil osv..annars så kan dom inte köpa tjänsten av mig. Det jag menar är att man kan inte bara plocka ur russinena ur kakan.
Prova att ring till Radiotjänst och säg att du bara tittar på TV 132 dagar/år och inte vill betala för 365 dagar..

[/quote]
Va, kostar det att se på tv...skojar lite.
Jag kan ha fel men jag tror att man kan välja att bara ha trafikförsäkring (måste ha) och sen kan man lägga till halvförsäkring (glas,bärgning mm.) om jag inte minns fel kan man nog fortsätta med helförsäkring och hör o häpna tror nog att det går att försäkra ytterligare med hyrbil men jag kan ha fel men kostnaden ökar ju fler delar man har i försäkringen.
Tror även att man ska uppge mil som man förväntas köra, ju fler mil desto dyrare försäkring.