Hej Alla !
Ville bara framföra mitt tyckande om bemötandet från försäkringsbolaget Alandia.
Nu i sommar (1 månad sedan) var jag ute och åkte med skotern då ett snöre ( förmodligen ett dragsnöre för vattenskidor som flyter ) åker in i aggragatet och jag märker att maskinen går tyngre.... jag åker upp på närmsta marina och drar ut snöret...
Nu går maskinen som vanligt igen och jag kör den i ca 45 minuter till innan jag lägger till vid polarnas båt och biran åker fram.
Nästa dag då jag vaknar ser jag att nästan halva skotern är under vatten...
I försöken att åter igen dra den till land så välter även skotern så precis innan upptagandet får vi tippa den rätt igen...
Vi tömmer den på vatten i skrovet och drar den senare till en ramp dit tjejen kommer med bil & släp och drar upp den...
Till min förskräckelse ser jag även när jag kollar oljan att det ser ut som chokladmjölk i oljan så jag drar till biltema och köper ny olja & en oljepump...
Pumpar ut den gamla oljan och i med ny olja och ringer sedan Seadoo Marine ...
Det visar sig bli en gedigen lista med saker som måste bytas...
kompressorn, axel + tätningar för aggregatet, mm mm
Närmare bestämt saker för 30 000 :-
Alandia betalar allt ! jag e fan chockad !
De betalade till o med för de förberedande arbeten jag gjorde hemma med att fort ta bort den vattenblandade oljan och i med ny olja....
Ville bara slå ett slag på alandia då jag aldrig haft en sådan bra erfarenhet av ett försäkringsbolag i mitt liv iaf....
Mvh Björn