Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Försäljning av import 14 år 1 månad sedan #34460

• bobofett
  • bobofett Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hur svår sålt är det med import skotrar? Hur mycket får man gå ner i pris?
Funderar på import, men är lite rädd för andra hands värdet vid försäljning.
kawasaki 300x -11, Såld
Yamaha Fx Sho -12

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Försälning av import 14 år 1 månad sedan #34462

• lowtech
  • lowtech Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Beror väll helt på modell.
Yamahas modeller är ju inte direkt överflödiga på marknaden så där har du nog mycket större chans att undvika sånt.

FX HO modellen exsisterar ju inte ens på beg marknaden tex.
Kör: Yamaha FX SHO -08

Re: Försälning av import 14 år 1 månad sedan #34610

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Personligen skulle jag inte betänka hur tillvrida något motorfordon är importerat eller inte, så länge dokumentationen är ok.
Vad det gäller bilar köper jag faktiskt hellre en bil fr Tyskland än Sverige....

När jag servade min seadoo fick jag utskrift på exakt hur den hade gått sedan den varit ny, så jag är inte spec orolig att min skoter skulle vara mindre värd bara för att den är importerad... Det är skicket och dokumentationen jag letar efter.

Re: Försälning av import 14 år 1 månad sedan #34619

• ormbiten
  • ormbiten Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Om en privat säljare har importerat skotern med ett enda syfte att sälja den vidare och tjäna pengar så skulle jag vara tveksam, Det är nog då inte troligt att säljaren har köpt den finaste skotern på marknaden, Då köper han nog den billigaste han kan hitta... (men det finns säkert undantag där också). Precis så är det ju med bilimport från Tyskland t.ex.

Jag köpte själv en importerad Yamaha FX SHO förra året.
Men jag köpte den av en privatperson som hade köpt den från en känd svensk marina och där då marinan hade importerat skotern när den var ny.

Men rent generellt så tycker jag inte att prisskillnaden är så pass stor att den motiverar mig med att lägga ned något jobb på att importera på egen hand...

.

Re: Försälning av import 14 år 1 månad sedan #34622

• beckenbauer
  • beckenbauer Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

ormbiten skrev: Om en privat säljare har importerat skotern med ett enda syfte att sälja den vidare och tjäna pengar så skulle jag vara tveksam, Det är nog då inte troligt att säljaren har köpt den finaste skotern på marknaden, Då köper han nog den billigaste han kan hitta... (men det finns säkert undantag där också). Precis så är det ju med bilimport från Tyskland t.ex.

Jag köpte själv en importerad Yamaha FX SHO förra året.
Men jag köpte den av en privatperson som hade köpt den från en känd svensk marina och där då marinan hade importerat skotern när den var ny.

Men rent generellt så tycker jag inte att prisskillnaden är så pass stor att den motiverar mig med att lägga ned något jobb på att importera på egen hand...

.

Hmm, Asså om jag ska vara helt ärlig så är det stor skillnad, jag köpte en -09 seadoo gtx 255 is limited för 58 000:- , hade gått 58 timmar, & för 20 till var det fraktat, tullat, ce-märkt & kollad på plats & provkörd i Florida ,,, så 78 000 för en skoter som kostar ca 130-145000 är väl ingen dum ide, tror sjutton att folk importerar.... Btw, släp följde med..... Och nyservad....

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.054 sekunder