Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

VIKTIGT JUST NU många stölder i Stockholm. 14 år 6 månader sedan #32884

•  Profilbild Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
.
.
.

VIKTIGT ALLA SKOTERÄGARE

Se upp alla som har skotrar som ligger på ramp, lift och trailer just nu så är det väldigt många stölder av maskiner i Stockholms området.

Tjuven passar på att sno skotern nu när säsongen är över och många fortfarande har grejerna på landet för att kunna ta en sista tur innan vintern, har ni inte full koll på skotern se då till att ha det eller lämna in skotern på vinterförvaring redan nu. Hellre en missad skoterhelg än att få maskinen stulen.

Ni som har skoter på trailer se till att skaffa ett klass 3 kullås till vagnen plus att se till att vagnen sitter fast i ett fast föremål.

Som sagt senaste veckan så har minst 10st skotrar blivit stulna i stor Stockholms området. Även fyrhjulingar är heta objekt för tjuven.

Vi måste agera som skoterägare annars så kommer våra premier stiga mot högre höjder. De till att skaffa spårsändare och riktiga klass 3 lås till skotern.

VIKTIGT ALLA SKOTERÄGARE

Detta gäller så klart alla skoterägare i Sverige att håll koll på maskinera men just nu så är det helt galet i Stockholm.

Mvh/Robban

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: VIKTIGT JUST NU många stölder i Stockholm. 14 år 6 månader sedan #32885

• chrisse6
  • chrisse6 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
Jag skulle vilja slå ett slag för att INTE göra bedrägeri på sin skoter. Jag tycker det är GRYMT märkligt att stölderna ÖKAR på hösten. Jag köper det helt enkelt inte. Jag tror att en del stölder kanske inte är stölder utan det är enklare att skotern försvinner istället för att fixa vinterförvaring,sälja,reparera osv osv.
Så köp inte polarens "stulna" delar, man biter sig bara själv i röven.

/ Chris

Re: VIKTIGT JUST NU många stölder i Stockholm. 14 år 6 månader sedan #32886

• Besökare
  • Besökare

Chrisse6 skrev: Jag skulle vilja slå ett slag för att INTE göra bedrägeri på sin skoter. Jag tycker det är GRYMT märkligt att stölderna ÖKAR på hösten. Jag köper det helt enkelt inte. Jag tror att en del stölder kanske inte är stölder utan det är enklare att skotern försvinner istället för att fixa vinterförvaring,sälja,reparera osv osv.
Så köp inte polarens "stulna" delar, man biter sig bara själv i röven.

/ Chris

Det kan säkert ligga en hel del i det du säger, detta vet försäkrings bolagen och de har löst några "stölder där det inte gått riktigt till och det är ett allvarligt brott att begå försäkringsbedrägeri. Precis ta hand om era grejer och bit er inte själva i röven helt enkelt.

Men flera av de maskiner som blivit stulna senaste veckan är nya maskiner hos peroner som är välbärgade och i medelåldern som inte har något att vinna på att bli av med sina 2010 och 2011 som dessutom har varje år lämnat in skotern på vinterförvaring.

Så vi har just nu extra problem i stor Stockholm men Kretti och Pletti plus deras kompisar.

/Robban

Re: VIKTIGT JUST NU många stölder i Stockholm. 14 år 6 månader sedan #32954

• Besökare
  • Besökare
Bump

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.065 sekunder