Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Beställa från USA, avgifter, råd m.m. 14 år 9 månader sedan #30157

• virre-vr6
  • virre-vr6 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej

Någon av er som har beställt från usa. Jag hade tänkt beställa en ny Solas impeller från Atlantic jet sports. Någon annan som beställt därifrån eller från usa huvudtaget. Några tips eller tankar om det? Några extra utgifter förutom frakten?

Mvh

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Beställa från USA, avgifter, råd m.m. 14 år 9 månader sedan #30167

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Beställde därifrån för 3 veckor sedan. Det jag beställde visade sig inte finnas i lager och det tog lång tid för betalningen att synas på deras konto så jag har inte fått mina prylar ännu. Tyckte dem hade dyr frakt men jag tror dem håller allmänt låga priser.

Se till att skriva att dem ska skicka det som gift så du slipper 25% moms + 100 kr i straffavgift som kan dyka upp flera månader senare.

På deras sida om man loggar in så kan man se status på sin beställning, den är dock inget att lita på men jag har mejlat och frågat ang. min leverans och dem är snabba på att svara.
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Re: Beställa från USA, avgifter, råd m.m. 14 år 9 månader sedan #30171

• toxan123
  • toxan123 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag har beställt MYCKET från USA för privat bruk, nu när dollarn är låg, och det har funkat jättebra. Köpen har för det mesta gått genom Ebay och Paypal men även andra ställen och det har alltid kommit fram, även om leveranstiden kan variera.

En del säljare skriver ner priset på varorna för att du skall slippa och betala tull/moms. Det är ju bra om du får varan, får du inte varan eller den är trasig blir det värre, då varan är försäkrad till ett lägre pris än du betalade får du inte ut rätt belopp och säljarna brukar inte vilja hjälpa dig i det fallet. Dessutom strider det mot internationell handelsregel att skriva ner en vara.

Tänk på att alltid kolla upp fraktavgifter innan du beställer, det kan bli dyrt annars, kolla även att säljaren säljer till Sverige om inte detta klart och tydligt framgår under "Shipping to".

De flesta säljare vill använda sig av Paypal och det är inte fel att göra det, det är säkert och smidigt.

Stora saker med låga priser brukar tullen öppna och kolla på, så ärlighet varar längst.
Påslaget som kan bli på dyrare varor är som vanligt 25%.

Lycka till!

Re: Beställa från USA, avgifter, råd m.m. 14 år 9 månader sedan #30180

• redheat
  • redheat Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
jag har handlat mycket till min seadoo 1992 från usa ( Ebay och Onlyseadoo ), finns inte mycket att köpa till gamla skotrar i sverige
Seadoo XP 1992
49MPH

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.068 sekunder