Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Är det mycket fel på äldre skotrar? 14 år 10 månader sedan #29417

• niklases
  • niklases Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Jag är som så många andra på detta forum ute efter en billig skoter till nästa säsong (ca 50tusen) har luskat runt en hel del här och på blocket och vet vilka ungefärliga maskiner man kan förvänta sej kunna köpa. Men.. Framförallt på blocket så har många skotrar blivit total renoverad eller så har saker blivit bytt för väldigt många tusenlappar. Visst finns det många skotrar på blocket som också verkar kladerfri. Men är det bara en tidsfråga innan det blir nått större fel? Jag har en stuga ute på en ö, ca 40 min färd i ca 30 knop, och efter man läser blocket annonser är det knappt så man skulle tordas sätta sej på en skoter och bege sej dit utan risk för haveri. Är det så att de blir väldigt mycket skruva, eller säljer mycket folk sina skotrar just för dom har jävlats för dem. Det jag menar är.. Finns de skotrar från runt 04-05 som följer servicen som går fin,fint! eller måste man förvänta sej att behöva skruva/lämna in den en heldel.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Mörkrädd 14 år 10 månader sedan #29418

• niklases
  • niklases Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
Och givetvis förstår jag att lite fixa blir det ju alltid. Menar mer större beskymmer.

Re: Är det mycket fel på äldre skotrar? 14 år 10 månader sedan #29421

• xpo
  • xpo Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
är den servad och underhållen och inte allt för buskörd så håller de hur länge som helst. så är det med allt man har, men tipset är att kolla på vattenskotrar som säljs lokalt och ta med dig någon som har eller har haft en vattenskoter tidigare, provkör alltid innan köp!

och om du bor ute på en ö 30-40 minuter ut så skulle jag rekomendera en lite större 3 sitsig skoter. rxt 215, kawasaki ultra osv. man är väldigt liten på havet när det börjar gå en del vågor :?
Kawasaki ultra 250x - svarta faran

Re: Är det mycket fel på äldre skotrar? 14 år 10 månader sedan #29427

• kongo_81
  • kongo_81 Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
har väl inte så himla mycket erfarenhet av olika modeller , men har lyckats avverka 50timmar redan på min honda f-12x utan strul och det ja lyckats komma fram till är att den är riktigt trevlig i både lungt som vågigt vatten, drar mindre bränsle än seadoo samt tystare + att när ska dra på så går den lika med rxp 215 trots sina 50hk mindre
YAMAHA FZR-09 RIVA steg 1++
HONDA AQUATRAX F12-X 2004 Såld

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder