Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Tips på försäkringsbolag 14 år 6 dagar sedan #35217

• peterbaeza
  • peterbaeza Profilbild
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Nu har jag tagit in lite offerter på att försäkra min nyinköpta skoter (Yamaha FX SHO) och min sammanfattning av läget är ungefär så här.

Alandia och Försäkringsproduktion gav båda ett mycket proffsigt bemötande och gav snabbt offerter och svar på frågor. Båda två har vad jag uppfattade som ganska likvärdiga och rimliga villkor. Svenska Sjö gav en offert som var i helt fel prisklass så dem var det inte ens värt att diskutera vidare med. De hade också en del konstiga villkor som larm kopplat till larmcentral vilket låter dyrt och krångligt. Dock har jag förstått att de ger 50% rabatt om man har en annan båtförsäkring hos dem, så jag antar att de främst är intresserade av att försäkra vattenskotrar som åker med i större båtar....

Försäkringsproduktions priser och villkor uppfattade jag i grunden som bättre om du kan utnyttja en Yamaha märkesförsäkring vilket går om den är CE-märkt. Om du inte kan använda en märkesförsäkring blev de lite dyrare. Alandia har Guppa-rabatt och installationsbidrag för gps-larm vilket jämnar ut prisskillnaden. Det som i mitt fall fällde avgörandet var att hos Alandia kunde jag utnyttja min 25% bonus som jag hade genom att jag haft andra båtar hos dem tidigare. Utan det hade det vägt över åt försäkringsproduktion.

Jag frågade Alandia om kravet på bevakad brygga och fick svaret att det inte krävs väktarövervakning 24 timmar utan en samfällighetsbrygga där det finns uppsyn av grannar etc. är gott nog för att betrakta som bevaka. Det var också viktigt för mig då jag förmodligen kommer att vilja lämna skotern i hamn fina dagar när man tänker sig att köra flera dagar i rad.
Yamaha FX SHO - 08

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tips på försäkringsbolag 14 år 6 dagar sedan #35222

• allanos
  • allanos Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Grundpremie: 12 768,89 SEK

Rabatt för elektroniskt stöldskydd -1 149,20 SEK
Rabatt -202,50 SEK
Installationsbidrag positionsalarm 600 SEK -600,00 SEK
Bonus 10 % -1 276,89 SEK
Försäkringsperiodens premie 9 540,30 SEK

Så här ser det ut för mig idag 17/4!

kan man ens få det billigare?

Har försäkrat en Sea Doo Rxt X AS 260 - 180.000 SEK

Självrisken ligger på 5000kr
# Sea Doo Rxt-X 260 as 2011 #
# Respo Trailer #

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Sidan laddades på: 0.054 sekunder