Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

surströmming och vattenskoter 15 år 2 veckor sedan #27340

• marzian
  • marzian Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
läste idag om att surströmmingen var hotad då den enligt eu innehöll för stora mängder av nåt ämne,det blev ett rammaskri tydligen och regeringen gick in och ansökte om dispens från eu för att få behålla denna maträtt,,nu kan man kanske tycka att det inte är riktigt samma sak vilket inte jag tycker heller,men denna rätt anses av många lukta otroligt illa och stör sommaridylen för många sommarfirande människor,har läst i tidningen några gånger per sommar hur nån eller några stört sig på denna rätt och vill ha ett förbud i områden där folk sammlas eller vistas, men ändå ansåg regeringen att det var så pass illa att en dispens måste sökas för detta så att sverige får behålla sin strömming,,,men då eu inte tyckte att vattenskotern/jetski är nåt att bråka om så väljer ändå regeringen att fortsätta gå på om ett förbud mot denna "sommarplåga" som en del verkar tycka,,personligen tycker jag att surströmming luktar betydligt mer illa än min vattenskoter,och den vansinnes förare dom verkar tro att alla blir så fort dom sätter sig på en vattenskoter kan jag bara kontra med att hur många tror du inte polisen hämtat eller tagit reda på vid fest sammanhang eller på botten av en sjö efter att dom trillat ur båten som har en lukt av surströmming,men lika lite som vattenskotern har att göra med om den körs av en dålig förare har nog surströmmingen med om nån fått stryk drunknat eller hamnat i problem med rättvisan..det har ju pratats i det oändliga om detta och sunt förnuft säger att oavsett om nån kör över nån annan med bil båt skoter motorcykel vattenskoter så är det ändå NÅN som är den som orsakat det hela,inte fordonet som sådant,,,sen en lustig sak jag sett flera gånger,om nån på skidor går genom isen och drunkar så är det en drunkningsolycka,men om en på skoter går genom isen och drunknar så är det en skoterolycka,hur kommer det sig??vet speciellt en gång då en grupp människor anglade och en gick genom isen,skotern var inte ens i närheten men media fick ändå med att det var just en skoter inblandad på den ödestriga dagen..vi hängs ut av både media och trångsynta människor,hoppas det lättnar snart.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 2 veckor sedan #27345

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Vill inte låta elak, men om någon ska orka läsa inlägget så får du nog ta och göra lite punkter och dela in texten i stycken med ny rad ibland. Nu är det bara en stor massa med text som man ganska snabbt tappar bort sig i. :roll:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 2 veckor sedan #27346

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
läste idag om att surströmmingen var hotad då den enligt eu innehöll för stora mängder av nåt ämne,det blev ett rammaskri tydligen och regeringen gick in och ansökte om dispens från eu för att få behålla denna maträtt,,nu kan man kanske tycka att det inte är riktigt samma sak vilket inte jag tycker heller,men denna rätt anses av många lukta otroligt illa och stör sommaridylen för många sommarfirande människor,har läst i tidningen några gånger per sommar hur nån eller några stört sig på denna rätt och vill ha ett förbud i områden där folk sammlas eller vistas, men ändå ansåg regeringen att det var så pass illa att en dispens måste sökas för detta så att sverige får behålla sin strömming,,,men då eu inte tyckte att vattenskotern/jetski är nåt att bråka om så väljer ändå regeringen att fortsätta gå på om ett förbud mot denna "sommarplåga" som en del verkar tycka,,personligen tycker jag att surströmming luktar betydligt mer illa än min vattenskoter,och den vansinnes förare dom verkar tro att alla blir så fort dom sätter sig på en vattenskoter kan jag bara kontra med att hur många tror du inte polisen hämtat eller tagit reda på vid fest sammanhang eller på botten av en sjö efter att dom trillat ur båten som har en lukt av surströmming,men lika lite som vattenskotern har att göra med om den körs av en dålig förare har nog surströmmingen med om nån fått stryk drunknat eller hamnat i problem med rättvisan..det har ju pratats i det oändliga om detta och sunt förnuft säger att oavsett om nån kör över nån annan med bil båt skoter motorcykel vattenskoter så är det ändå NÅN som är den som orsakat det hela,inte fordonet som sådant,,,sen en lustig sak jag sett flera gånger,om nån på skidor går genom isen och drunkar så är det en drunkningsolycka,men om en på skoter går genom isen och drunknar så är det en skoterolycka,hur kommer det sig??vet speciellt en gång då en grupp människor anglade och en gick genom isen,skotern var inte ens i närheten men media fick ändå med att det var just en skoter inblandad på den ödestriga dagen..vi hängs ut av både media och trångsynta människor,hoppas det lättnar snart.

Lime skrev: . Nu är det bara en stor massa med text som man ganska snabbt tappar bort sig i. :roll:

Sådär nu har jag gjort texten lite mindre och mer lätt hanterlig. :roll:

Förlåt det var lite elakt men jag håller med Lime.
/Robban :roll:

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 2 veckor sedan #27350

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev: läste idag om att surströmmingen var hotad då den enligt eu innehöll för stora mängder av nåt ämne,det blev ett rammaskri tydligen och regeringen gick in och ansökte om dispens från eu för att få behålla denna maträtt,,nu kan man kanske tycka att det inte är riktigt samma sak vilket inte jag tycker heller,men denna rätt anses av många lukta otroligt illa och stör sommaridylen för många sommarfirande människor,har läst i tidningen några gånger per sommar hur nån eller några stört sig på denna rätt och vill ha ett förbud i områden där folk sammlas eller vistas, men ändå ansåg regeringen att det var så pass illa att en dispens måste sökas för detta så att sverige får behålla sin strömming,,,men då eu inte tyckte att vattenskotern/jetski är nåt att bråka om så väljer ändå regeringen att fortsätta gå på om ett förbud mot denna "sommarplåga" som en del verkar tycka,,personligen tycker jag att surströmming luktar betydligt mer illa än min vattenskoter,och den vansinnes förare dom verkar tro att alla blir så fort dom sätter sig på en vattenskoter kan jag bara kontra med att hur många tror du inte polisen hämtat eller tagit reda på vid fest sammanhang eller på botten av en sjö efter att dom trillat ur båten som har en lukt av surströmming,men lika lite som vattenskotern har att göra med om den körs av en dålig förare har nog surströmmingen med om nån fått stryk drunknat eller hamnat i problem med rättvisan..det har ju pratats i det oändliga om detta och sunt förnuft säger att oavsett om nån kör över nån annan med bil båt skoter motorcykel vattenskoter så är det ändå NÅN som är den som orsakat det hela,inte fordonet som sådant,,,sen en lustig sak jag sett flera gånger,om nån på skidor går genom isen och drunkar så är det en drunkningsolycka,men om en på skoter går genom isen och drunknar så är det en skoterolycka,hur kommer det sig??vet speciellt en gång då en grupp människor anglade och en gick genom isen,skotern var inte ens i närheten men media fick ändå med att det var just en skoter inblandad på den ödestriga dagen..vi hängs ut av både media och trångsynta människor,hoppas det lättnar snart.

Lime skrev: . Nu är det bara en stor massa med text som man ganska snabbt tappar bort sig i. :roll:

Sådär nu har jag gjort texten lite mindre och mer lätt hanterlig. :roll:

Förlåt det var lite elakt men jag håller med Lime.
/Robban :roll:

Tack, nu blev det ju mycket lättare att läsa. :roll:

Nä men jag kräver inte att folk skriver inlägg och korrekta fina nog för en uppsats i svenska, men däremot så om man vill att någon läser och svarar i ens tråd så bör man skriva någorlunda lättläsligt. Folk har en tendens till att vara lata och stora mängder text i en klump gör det svårläsligt och därmed jobbigt. Det vanliga då är att man helt enkelt går tillbaka och läser andra trådar.

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 2 veckor sedan #27351

• toxan123
  • toxan123 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag tog mig friheten att ändra lite i dina meningar och sätta lite radbrytningar.

Läste idag om att surströmmingen var hotad då den enligt eu innehöll för stora mängder av nåt ämne.
Det blev ett rammaskri tydligen och regeringen gick in och ansökte om dispens från eu för att få behålla denna maträtt. Nu kan man kanske tycka att det inte är riktigt samma sak vilket inte jag tycker heller, men denna rätt anses av många lukta otroligt illa och stör sommaridylen för många sommarfirande människor.
Har läst i tidningen några gånger per sommar hur någon eller några stört sig på denna rätt och vill ha ett förbud i områden där folk sammlas eller vistas, men ändå ansåg regeringen att det var så pass illa att en dispens måste sökas för detta så att sverige får behålla sin strömming.
Trotts att eu inte tycker att vattenskoter/jetski är nåt att bråka om så väljer ändå regeringen att fortsätta gå på om ett förbud mot denna "sommarplåga" som en del verkar tycka.
Personligen tycker jag att surströmming luktar betydligt mer illa än min vattenskoter.
Många tror dessutom att alla blir vansinnesförare så fort dom sätter sig på en skoter och jag kan bara kontra med att fundera på många polisen hämtat upp från botten eller tagit reda på vid festsammanhang efter att dom trillat ur båten som har en lukt av surströmming, men lika lite som vattenskotern har att göra med om den körs av en dålig förare har nog surströmmingen med att göra om någon fått stryk, drunknat eller hamnat i problem med rättvisan.
Det har ju pratats i det oändliga om detta och sunt förnuft säger att oavsett om nån kör över någon annan med bil, båt, skoter, motorcykel, vattenskoter eller liknande så är det ändå NÅGON som är den som orsakat det hela, inte fordonet som sådant. Sen en annan lustig sak jag sett flera gånger är om någon på skidor går genom isen och drunkar så är det en drunkningsolycka men om någon på skoter går genom isen och drunknar så är det en skoterolycka. Hur kommer det sig??
Vet speciellt en gång då en grupp människor anglade och en gick genom isen, skotern var inte ens i närheten men media fick ändå med att det var just en skoter inblandad på den ödestriga dagen.
Slutsatsen är alltså att vi hängs ut av både media och trångsynta människor. Hoppas det lättnar snart!

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 1 vecka sedan #27359

• marzian
  • Senior Member
  • Senior Member
hej alla..skrev detta inlägg på mobilen i bilen när jag hörde om det med surströmmingen på radion....ser nu att det såg kletigt ut :-D ..

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 1 vecka sedan #27361

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

marzian skrev: läste idag om att surströmmingen...

marzian skrev: ...när jag hörde om det med surströmmingen på radion....

:o

:o

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 1 vecka sedan #27370

• marzian
  • Senior Member
  • Senior Member
men nu var vi duktig :-D ..

läste om detta i tidningen för ett tag sedan då det fortfarande låg hos eu att besluta,sen tog fan över mig när jag hörde på radion hur eu`s beslut och sveriges respons såg ut..kollade då på min mobil på nyheterna vad dom skrivit,,ber återigen om ursäkt för mitt röriga inlägg :-D

alla nöjda så vi kan gå vidare?? :-D :-D

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 1 vecka sedan #27378

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Jaja, jag skämtade bara där på slutet. :-)

Re: surströmming och vattenskoter 15 år 1 vecka sedan #27401

• marzian
  • Senior Member
  • Senior Member
jo jag tog det som så också :) men surströmming eller inte så vill jag ut å åka NU :)

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.070 sekunder