Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Snart 2000 reggade på Guppa 15 år 8 månader sedan #22648

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Vem blir nr 2000 :-D guppa växer så det knakar! riktigt kul
Själv tycker jag att Samåkningstråden är den bästa och Projekt förstås. :-D och alla som lägger upp Film o Bilder!
Det är kanon
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Snart 2000 reggade på Guppa 15 år 8 månader sedan #22651

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23

Tobbe.l skrev: Vem blir nr 2000 :-D guppa växer så det knakar! riktigt kul
Själv tycker jag att Samåkningstråden är den bästa och Projekt förstås. :-D och alla som lägger upp Film o Bilder!
Det är kanon

Jo 2000-strecket är nära nu vilket är galet på så kort tid, men vilket även talar för att intresset och efterfrågan för att dela kunskap m.m finns :-D

Vi uppskattar att alla medlemmar sköter sig och gärna delar med sig av sin erfarenhet och kunskap för att hjälpa andra. -Det är ni som gör guppa!.

Dock har vi legat lite på latsida sista tiden "semestertiderna" men ska nuta nya tag och vidareutveckla sidan allt eftersom behoven och önskemålen växer allt för att få sporten och intresset att växa ännu mer.

Mvh GuppaCrew
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Snart 2000 reggade på Guppa 15 år 8 månader sedan #22658

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Vet att FAQ:en diskuterats i nån tidigare tråd men hittade den inte och guppa skrev ju lite om att förbättra guppa så lånar tråden för lite offtopic.

Det finns ju fruktansvärt kunnigt folk här inne som verkar villiga att dela med sig av sin kunskap, men det finns det typ 3st tutorials uppe (under seadoo delen iaf) på oljebyte, slitring och min på IC rengöring.

Kunde inte nån slänga ihop en kort lista på dom viktigaste tutorials/how to:s som borde finnas. typ. impellerbyte, service, kompressor renovering m.m.

sen kunde man eftersöka folk med kunskapen att ta varsin. Jag menar naturligtvis inte att man skall plocka isär sin kompressor BARA för att göra en tutorial om det inte behövs.
Men om man nu ändå skall göra det, och man precis sett en tråd där det eftersöks just en impeller byte tutorial tar det ju inte så lång tid att ta några bilder och sedan skriva en kort text med förklaringar om hur det går till samt vilka verktyg som behövs m.m

Kunde antagligen kommit in ett flertal ganska snabbt om det just eftersöktes

Sen måste ju naturligtvis alla gås igenom noggrant av nån kunnig moderator för att bedöma om metodiken/tillvägagångssättet och så är korrekt. Eller om den skall tas bort helt eller bara behöver kompletteras tex

eller vad tror ni?
RXP 2004, Riva steg II

Re: Snart 2000 reggade på Guppa 15 år 8 månader sedan #22747

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
FAQ ligger i planeringen och sättet du beskriver tillvägagångssättet för bygga upp den är bra!
Det gäller bara att folk kan ta sig tiden och göra fina sådana.

Lollare skrev: Vet att FAQ:en diskuterats i nån tidigare tråd men hittade den inte och guppa skrev ju lite om att förbättra guppa så lånar tråden för lite offtopic.

Det finns ju fruktansvärt kunnigt folk här inne som verkar villiga att dela med sig av sin kunskap, men det finns det typ 3st tutorials uppe (under seadoo delen iaf) på oljebyte, slitring och min på IC rengöring.

Kunde inte nån slänga ihop en kort lista på dom viktigaste tutorials/how to:s som borde finnas. typ. impellerbyte, service, kompressor renovering m.m.

sen kunde man eftersöka folk med kunskapen att ta varsin. Jag menar naturligtvis inte att man skall plocka isär sin kompressor BARA för att göra en tutorial om det inte behövs.
Men om man nu ändå skall göra det, och man precis sett en tråd där det eftersöks just en impeller byte tutorial tar det ju inte så lång tid att ta några bilder och sedan skriva en kort text med förklaringar om hur det går till samt vilka verktyg som behövs m.m

Kunde antagligen kommit in ett flertal ganska snabbt om det just eftersöktes

Sen måste ju naturligtvis alla gås igenom noggrant av nån kunnig moderator för att bedöma om metodiken/tillvägagångssättet och så är korrekt. Eller om den skall tas bort helt eller bara behöver kompletteras tex

eller vad tror ni?

Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.057 sekunder