Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22251

• illuminatus
  • illuminatus Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0

-=| GoPro HD HERO |=-

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22256

• rasmus.glans
  • rasmus.glans Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
detta beror ju helt på vilken model du väljer sea doo har väll den tyngsta skotern av dom alla ( rxt is ) men sen har ju kawasaki sin 15f yamaha sin fzr/gpr o seadoo sina rxp/Xp
men alla dom ( större skotrarna )går ju bra i sjö men kawasaki vinner ju dom flästa offshore tävlingarna sen så hänger de en del på föraren hur ( tuff ) man är också :)

mvh rasmus
yamaha fx 140 -04 Såld!

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22260

• lollare
  • lollare Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
jag kör rxp och har en kompis med en rxt is, och jag kan säga att när vi är ute o kör är det som dag o natt.
själv får jag konstans jobba stående i vågorna, men där sitter han till synes helt oberörd och guppar fram.

men som sagt, det man har hört är ju att kawasakin är hetast på offshore.
skall du leka mycket är väl seadoo rxp eller yamha gp1300r roligast.

vill du ha nått mitt i mellan kanske en seadoo rxt passar bra
RXP 2004, Riva steg II

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22264

• florre
  • florre Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Kör själv en RXT och tycker den är alldeles lagom i storlek, grymt stabil i vattnet även när det är lite sjö, går att skjutsa 1-2 personer utan problem och vill du ut och hoppa så kan du göra det. Allt beror ju på vad man vill ha ut av sin skoter.
Sea doo RXT 2005

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22265

• illuminatus
  • New Member
  • New Member
Tack för bra svar. Jag letar nog mest efter att ha något att leka med, men det är svårt att säga. En bekants vattenskoter är en Sea-Doo XP från -02 tror jag och jag tycker så klart den är grymt rolig att köra, har ju inget att jämföra med.

Men jag är nog mer lekaren än cruzaren om jag säger så, jag letar liten skoter med en del kräm. Sea-doo RXP verkar uppfylla de "kraven" eller vad man ska kalla det.

Diskutera gärna vidare!

-=| GoPro HD HERO |=-

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22273

• florre
  • florre Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Xp och Xpdi är ju riktigt små skotrar, har aldrig kört någon och ska inte uttala mig om dess egenskaper. Men av vad jag hört så ska den vara riktigt rang även när man är en person på den. En RXP tror jag skulle uppfylla dina krav!
Sea doo RXT 2005

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22297

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag har en RXP-X och har haft RXP. De är mycket roliga att leka med och lätta att hoppa med. Men jag har vänner med GTI/RXT-X/GTX som hoppar högt med sina, även om RXP:n kanske klarar det på mindre vågor.

Jag har kört jämsides med RXT-X i offshore-miljö med jag får stå och jobba mycket mer och ha koncentrationen på 110% hela tiden medans RXT-X:en kan ta det lite lugnare (kanske rent ut av kan SITTA ned!). Men är det rent lekmaskin du vill ha så ska du kika på de lite mindre modellerna, 1-2-sitsarna.

Vart bor du? Kanske kan dra ihop ett gäng med olika modeller och ha en testdag då vi testar varandras?
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22302

• broschan
  • broschan Profilbild
  • New Member
  • New Member
Testdag låter som en fin fin idé. Jag har själv inga som helst erfarenheter av vattenskotrar men har genom det här forumet & två kompisar som jag ej har fått äran att åka med ännu ;) fått blodad tand....
Efter att ha tittat runt i forumet samt rådfrågat kompisen som har en RXT själv så ser det ut som att en RXT alt. RXT-X är alternativet för mig. Jag har ju dock inte provat någon skoter så jag ska inte döma ut någon ännu men det verkar vara en smaksak.

Bara Endurance loppen får en ju nästan att gå å spontanköpa en ;) Men tur att man har blivit gammal & vis...

Re: Sjöegenskaper Sea-doo, Kawasaki & Yamaha? 15 år 8 månader sedan #22304

• illuminatus
  • New Member
  • New Member

Lime skrev: Jag har en RXP-X och har haft RXP. De är mycket roliga att leka med och lätta att hoppa med. Men jag har vänner med GTI/RXT-X/GTX som hoppar högt med sina, även om RXP:n kanske klarar det på mindre vågor.

Jag har kört jämsides med RXT-X i offshore-miljö med jag får stå och jobba mycket mer och ha koncentrationen på 110% hela tiden medans RXT-X:en kan ta det lite lugnare (kanske rent ut av kan SITTA ned!). Men är det rent lekmaskin du vill ha så ska du kika på de lite mindre modellerna, 1-2-sitsarna.

Vart bor du? Kanske kan dra ihop ett gäng med olika modeller och ha en testdag då vi testar varandras?

Trevligt. RXP modellen är väll också den jag tycker är särklass snyggaste men det är ju inte alltid det som avgör såklart. Men eftersom det troligtvis blir mestadels lek skulle jag tro att RXP hade passat mig alldeles utmärkt.

Jag bor i Karlskrona (blekinge län) lite väl långt ifrån kanske :-D Men ni får jättegärna köra ner med era vattenskotrar :-D

edit: Jag står dock ej för bensinkostnaden :-D

-=| GoPro HD HERO |=-

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.081 sekunder