Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12493

• eee
  • eee Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Det är inget fel på kina grejer. Jag köpte en fyrhjuling från kina för några år sen.

Den har fungerat bra förutom under första vintern när det blev kallt i garaget så sprack soppaslangen och 12 L bensin rann ut på golvet, men det är ingen fara för det va ju bara 120 kr som rann ut.

Sen va batteriet dött, när jag skulle dra i startsnöret så gick det av. Men det gjorde inget för vem vill hålla på och stå och dra i ett snöre när man har en startmotor?

När jag sedan med full-laddat batteri skulle starta så tände den inte. Men med nytt tändstift och en flaska startgas i luftburken gick den igång så det är inga problem att få igång den. Den startar alltid om man har ett extremet tålamod, startgas, fräscht batteri, nytt tändstift och det är mer 10 grader varmt.

När jag på ett smidigt sätt fått igång den och skulle backa ut ur garaget så gick backreglaget av. Men man åker ju 99% framåt så varför ska man ha en back?

Efter att lyckats vända maskinen och med våld fått i 1:an så va det inga problem att åka och leka lite...

Utseende mässigt så ser den nästan ny ut förutom att chassit är rostigt, det var nån camouflage vinyl på men den är nästan borta för det mesta har flagnat bort. Så om man inte gillar camouflage så är det min man ska ha. Och juste, plasten sitter snett men det är inget man tänker på om man står på långt håll. Sadel infästningen är trasig men silvertejp är billigt så det är egentligen inget negativt, och bara man tar bort tejpen så är det väldigt enkelt att komma åt batteriet och så. Mätarställningen är nästan noll för det är sällan den verkar funka.

Den är även smalare nu än när den va ny och det är bra om man ska ta sig in genom ett trångt ytrymme. När jag köpte den så hade den några onödiga stänkskydd på sidorna men det har vibrerat bort.

Den är utrustad med ett blinkerssystem men det har slutat fungera, och det är bra för då slipper man "mc-syndromet" nämligen att man glömmer blinkersen på. Det är ju inte så snyggt att åka runt med blinkersen på.

BTW så kan jag tänka mig att sälja min ögonsten, är det nån som vill köpa?
FZR
Tillsalu, vid intresse hör av dig till erikaga(at)kth.se

Min Youtube Kanal

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12496

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Hahaha *tumme upp @ Eee* :lol:
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12502

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Hehe super Kina e bäst....

:lol:

Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12504

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Fan nu måste jag erkänna att jag blev avis på din fyrhjulig
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12505

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
ha ha , har med haft en kina 4-hjuling en gång. ALDRIG mer!!!!!!!!!!!!

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12506

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
verkar som jag haft extremtur hittills
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12507

• buse
  • buse Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 5

Zephyrlius skrev: verkar som jag haft extremtur hittills

Ja!! Så sälj den innan den löses upp i vattnet, för du har väl läst instruktionsboken?
Inte i vattnet längre än 6timmar för det tål dom inte... Haha

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12508

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
haha, lutar åt att det får bli så, tänkte köpa en jetski istället :P
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12527

• bagge
  • bagge Profilbild
  • New Member
  • New Member
Hahaha klockren historia Eee! :-D
Det är väl ungefär vad man brukar förvänta sig av Kinagrejer.

Är det nån som provkört en sån här "Jet Motor 800" och kan uttala sig om prestandan?

Personligen så hoppas jag att alla Kina-maskiner som dyker upp här i Sverige bidrar till att få ner överpriserna som finns på äldre begagnade skotrar. Tycker det är jävligt svårt att hitta en billig första maskin här om man jämför priserna med GB eller USA.

Re: Alla dessa kina skotrar.. köper folk dessa?!? 16 år 2 månader sedan #12529

• plutoorjan
  • plutoorjan Profilbild
  • New Member
  • New Member
Mitt första inlägg här...
Lustigt att alla verkar ha en åsikt här angående kinascootrar utan att ha någon som helst erfarenhet av dom egentligen...

Man ska ha klart för sig att Kina kan tillverka vad som helst, dom tillverkar det som folk beställer, dvs vill vi betala för kvalite så tillverkar man med kvalite.
Bara för att det är tillverkat i Kina så innebär det automatiskt inte "skit", även om vissa verkar tro det.

Jag har två stycken Polaris Virage-kopior (YongWang, likadana som Zephyrlius har)
Visst är finishen klart sämre jämfört med original.
Det syns speciellt på bearbetningen vid gjutningar etc. precis som bilderna visar, MEN detta har ingen som helst praktiskt betydelse vid använding.
Allt påminner om lite Volvo 240 känsla. Sämre bearbetade delar som inte syns, och bättre där det syns.

Polaris sålde alla gjutformar och rättigheterna för Virage-serien, tillsammans med gjutformar och allt, till Kina när man lade ner sin tillverkning. Det är exact samma "verktyg" och fixturer som gjuter dessa maskiner som original Polaris Virage.
Man kom samtidigt överens om att för att de inte skulle kuna säljas som original Polaris, så fick man inte anävnda Polaris Virage originalinstrument, därför har dessa scootrar en "egen" instrumentering.

Motorn är en exact kopia, tillverkad av Polaris egna verktyg, försedd med inköpt original Bing-förgasare eller original Khelin-förgasare. Även hela tändsystemet är "original-delar" och är alltså ej något kinaskit.
Jag hade tur och köpte mina väldigt billigt, och jag har haft småproblem, men jag är helt övertygad om att det inte är mer problem än vad det skulle ha varit med en Polaris Virage original maskin.
Det som jag reagerar på är att lackningen är väldigt tunn på sina ställen. Hade mått bra av en extra lackning, men det som är riktigt fattigt är den medföljande trailern.
Den har inte tätade lager original och pallar inte att köras ned upprepade gånger i vattnet. Då sticker lagret som på beställning. Jag har bytt lager på mina hjul mot tätade lager så det funger mycket
bättre, men min kärra ska få sing en behandling med uppgradering av nya axlar och hjul etc.

Att betala typ 25000:- för en gammal sönderkörd Yamaha från 80talet kan knappast anses som en bättre affär jämfört med en "Kinascooter" från 2007.
Självklart ska man inte betala några 80000:- för dessa maskiner, men lite självinsikt får man väl ha! :winner:

Sidan laddades på: 0.092 sekunder