Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17107

• Tuffe
  • Tuffe Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 23
Framtiden??

The Green Samba från Silveira

Vi har sett nya moderna elmotorer i RC världen där dom skrämmer slag på de fossila bränsle motorerna och om utveckligen går åt samma håll kanske vi har nåt djävulskt att vänta på skotersidan i framtiden.

Silveira har några riktigt fina skapelser i kolfiber och som ska enligt tillverkare göra hela 65mph (ca 57knop) och detta med en elmotor på 80hk.

el1.jpg

Tillverkarens hemsida hittar du här: silveiracustoms.com/#/home/
Www.JetskiService.Se
Servar alla Skotermodeller, Atv´s Och Snöskotrar

Kör: Kawasaki, Canam

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17110

• f.an
  • f.an Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Visst, att köra den på bana inomhus skulle nog vara skitkul! Typ som Gocart! Fast jag skulle aldrig köpa en! Ser ut att klyva det flesta vågorna (och inte på det bra sättet..) och det känns inte så ball att pungen är det första som stoppar kroppen vid eventuella hopp och med 59,5kw så lär den ta en stund att ladda eller så tar batteriet slut innan du kommit av trailern...

Men helt klart en kul grej! Hoppas bara inte prototyperna kortsluts och att testföraren inkl närliggande fiskar steks av några hundra ampere... då kan vi ju räkna med att miljöpartiet kommer vakna! (inte för att en människa skadas utan för att gäddan dog...) :dita:
Skoter-lös men ljushuvud ändå!

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17111

• eneby1
  • eneby1 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Motorns effekt har ingenting att göra med hur lång tid det tar att ladda batteriet. Och ett modernt LiPo laddar du med 5c, så det tar ca. 12 min. Drifttiden kan du få ganska lång också.
Sea doo RX Millenium Edition

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17129

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Jag gillar inte att man står på knäna. Hur dämpar man vågorna då? Vanligtvis har man ju ben att fjädra med. Jag har testat på kneeboard (typ wakeboard fast man står på knäna och åker rakt fram istället för på sidan) och det var ett helvette. Samma problem där - jag fattade inte hur jag skulle dämpa vågorna så det blev ett jävla skuttande innan jag gav upp.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17131

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Ser ut som en gammal hydrocopter framifrån.. =)

Men som ni sagt, RC bilar och båtar.. Borstlösa elmotorer krossar!
GP1300R SÅLD*

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17164

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Fint att det händer lite på forskningen på just eldrivna vattenskotrar :D
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17170

• crooken
  • crooken Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Om man skulle köpa en sån skulle man få skit av seglarna för att man inte hörs när man kommer...
"Vi jobbar inte så här!"

Seadoo RXT -05

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17311

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Ska det här vara en produktionsfärdig modell? Personligen tycker jag att den verkar vara en aning obekväm och inte allt för säker för att användas på havet. Att utsätta sina böjda knän för stora påfrestningar känns inte så värst lockande för mig. Hur skulle den prestera om den blev en vanlig sittmodell vore ju intressant. El som driftkälla kan ju bli ett intressant alternativ om priser på motor och framför allt batterier sjunkar som är allt för dyra i dagsläget.

Re: Eldriven vattenskoter 65mph "Green Mamba" framtiden? 15 år 11 månader sedan #17374

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ful som stryk, men har säkerligen framtiden framförsig...

Angående El RCbilar så går utvecklingen enormt fort där:
... _embedded#!
Från Mach banan i Holland där jag kört EM samt GPèn några gånger 8-)

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.070 sekunder