Självklart är familjen medlemmar då vi har en 2-taktare från -84 på akterspegeln på Flippern
Var faktiskt ute ikväll och var bara tvungen att stänga av motorn, givetvis mitt ute på Jungfrufjärden med typ 2 distans vatten i varje riktning då det för ovanlighetens skull var helt spegelblankt och vindstilla strax innan solnedgången, och självklart så ballade startmotorn ur och vägrade gå igång när vi skulle vända hemåt

Typiskt!
Efter lite telefonkonsultande med pappsen som var ute på en 6-timmarskryssning med S/S Blidösund på väg till Norrtälje så blev lösningen att ringa RS Dalarö och be om assistans, runt en halvtimma senare var de på plats med sin 8 metersbåt Rescue Paul Lederhausen och vi förtöjde vid deras sida.
Efter en stunds klurande och lite skruvande med en polygrip så funkade startmotorn rolex igen och vi kunde för egen maskin fortsätta mot hemmahamn med SSRS som eskort, mycket uppskattat och när jag har kirrat egen skoter så kommer jag gå med i SSRS trots att jag skulle kunna rida på familjens medlemskap, då jag tycker de gör ett toppenjobb och att man inte kan vara nog så generös mot en sådan hjälpsam organisation som inte kostar staten en massa skattestålar - med tanke på att det nog blir en Sea-doo med kompressor så kommer det säkert att löna sig redan första säsongen dessutom
SSRSPL.JPG