Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Vad är er erfarenhet av Yong Wang etc.? 15 år 11 månader sedan #15804

• azer666
  • azer666 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Vad har ni för erfarenheter av Yong Wang och andra kinesiska vattenskotrar? Om negativt eller positivt skriv gärna vad det var som var bra eller dåligt. T.ex. köregenskaper, prisvärdhet, vad som brukar gå sönder, hur omfattande att serva, tillgång till reservdelar etc.
Har väl själv överlag inte hört så jättebra om dom men hade varit mer intressant att höra mer specifikt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vad är er erfarenhet av Yong Wang etc.? 15 år 11 månader sedan #15813

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare
Jag har tyvärr inte tid just nu att utveckla svaret mer nä att bara säga att du inte bör köpa en sådan maskin. Köp hellre en lite äldre SeaDoo RXP el RXT el Yama så kommer du få ett betydligt roligare skoter åkande med en fungerand skoter.
/Robban

Re: Vad är er erfarenhet av Yong Wang etc.? 15 år 11 månader sedan #15818

• eneby1
  • eneby1 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
"Ser det ut som skit och luktar som skit, så är det skit" brukar man säga, och det stämmer väldigt bra in på Kinaskit som dem tagit fram själv. Det är ju bara att titta på blocket, det kryllar av nästan nya kinaprodukter som är trasiga.
Gör dig själv en tjänst och köp hellre en äldre modell av ett erkänt märke, du kommer GARANTERAT att ångra dig om du köper en kinaskoter.
Sea doo RX Millenium Edition

Re: Vad är er erfarenhet av Yong Wang etc.? 15 år 11 månader sedan #15845

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Har själv en Yongwang och den funkar fint, har bytt membran i förgasaren annars har det inte vart några problem med den.

Det stämmer kanske att kinesiskt inte är den bästa kvaliten men man får lite vad man betalar för också.

Jag fick även byta däck på trailern som följde med då dessa inte var så bra.
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Vad är er erfarenhet av Yong Wang etc.? 15 år 11 månader sedan #16334

• plutoorjan
  • plutoorjan Profilbild
  • New Member
  • New Member
Here we go again...
Att det ska vara så svårt att förstå...det finns inget enkelt svar på en liknande fråga!
Det som upplevs som skit av någon kan vara perfekt för en annan...
Allt är beroende på vad man har för "förväntningar" på produkten...

Jag har två stycken Yong Wang och jag har inga direkt problem.
Det är som sagt var en exact kopia av Polaris Virage. Alla originaldelar till Virage passar rakt av.
Tändsystemet är original BOSCH, dvs samma som Virage.

Jag har haft lite problem med lågfartsgången på den ena, men tror att detta löses av att byta membran i förgasarn. Detta problem är för övrigt väldigt vanligt även på den "vanliga" Polaris Virage.

Det som märks kvalitetsmässigt är lacken och finishen på gjutningarna på block etc.
Lacken är ganska tunn och den skulle må bra av ett extra färglager.

Allt är beroende på priset skulle jag säga. Om du kan få ner en fräsh Yong Wang till kanske 20000:- och är lite allmänt händig så är det knappast något dåligt köp. Om du däremot bara är ute efter att åka och kan slanta upp 70-100000:- så köp en Seadoo från början.

Att komma och påstå att det är bättre att köpa en SeaDoo för 20000:- som då är 15år gammal tyder bara på rena fördommar och okunskap! Om man bara vill lägga runt 20000:- på en Scooter så får du grymt mycket för pengarna om du köper en YongWang, MEN förvänta dig inte prestanda och finish som en ny SeaDoo...

Vagnen/trailern är för övrigt ett skämt men går att fixa till utan större insatser. Själv håller jag på och byter axeln på en av mina.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.058 sekunder