Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Låsbom Garage 16 år 6 dagar sedan #15323

• pellegp1300r
  • pellegp1300r Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Tjenare! Var iväg och köpte en balk, fyrkantsstål 80x80mm, med 5mm tjocks gods
Första tanken var att hänga den på insidan av garageporten, men dörrenöppnar sig utåt och har för stora fjädrar på sidorna för att man ska få dit den på ett bra sätt.. Så det blir till att placera bommen på utsidan, med fästen som jag bultar in i garagets stomme med fraller typ 120mm långa och lägger bommen så den täcker bultskallarna. Och ett klass 3 allväderslås som blir dolt under stål som jag ska svetsa dit.

En bra sak med att ha den på utsidan är ju oxå att man inte kan arbeta ostört om man nu ska försöka knäcka den..

Hur har ni själva gjort om ni nu har en bom? :-D
Kan ta en bild när det e klart så förstår ni hur jag menar :-D
GP1300R SÅLD*

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Låsbom Garage 16 år 6 dagar sedan #15328

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
får vänta på en bild hur du gjort :P
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Låsbom Garage 16 år 6 dagar sedan #15337

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hade själv funderingar på det.. men då ser ju tjuvarna att det är någon som skyddar sitt värde gott.. då blir det ju mer intressant för dom och ta sig en titt

Så det slutade med Securitas Uppkopplat alarm, klass 3 låshus på dörren, 8mm tjockt härdad/laminerat fönster, klass 3 ögla på skoter med klass 3 kedja och lås som sitter fast i en fastbultad maskin lyftögla som håller för 10 ton.. Tror tjuven får sig en go match då:) och får både mig och securitas i hälarna om han dröjer för länge 8-)

Re: Låsbom Garage 16 år 5 dagar sedan #15378

• pellegp1300r
  • Elite Member
  • Elite Member

Rxp_Kimmo skrev: Hade själv funderingar på det.. men då ser ju tjuvarna att det är någon som skyddar sitt värde gott.. då blir det ju mer intressant för dom och ta sig en titt

Så det slutade med Securitas Uppkopplat alarm, klass 3 låshus på dörren, 8mm tjockt härdad/laminerat fönster, klass 3 ögla på skoter med klass 3 kedja och lås som sitter fast i en fastbultad maskin lyftögla som håller för 10 ton.. Tror tjuven får sig en go match då:) och får både mig och securitas i hälarna om han dröjer för länge 8-)

Haha Kimmo 8-).. Blir till att ha med sig en hel verkstad för att få med sig den då 8-) ..
Tänkte om och får placera bommen på insidan, precis som du säger så undrar väll tjyven varför man har den där då.. Var iväg idag och svetsade till fästen och så, ingen altartavla direkt, men det duger gott 8-) ..
Montering får bli i veckan!

Har du föresten fått veta hur lång tid securitas tar på sig? Har hört av polare som haft securitas direktkopplat larm, och då har tjyvarna fått med sig fastlåsta crossar och allt möjligt innan dom hunnit fram 8-)
GP1300R SÅLD*

Re: Låsbom Garage 16 år 5 dagar sedan #15379

• pellegp1300r
  • Elite Member
  • Elite Member

jollo__123 skrev: får vänta på en bild hur du gjort :P

När man ser hur folk lyckats med sina skoterprojekt här inne så får man väll skämmas när man lagt ut en bild på det man själv svetsat ihop :P .. Trä är mer min grej känner jag! :P ..

Men en bild kommer!
GP1300R SÅLD*

Re: Låsbom Garage 16 år 5 dagar sedan #15389

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
I mitt förra garage blev det inbrott så var securitas där och hade stängt av larmen bara nån minut efter (max 5min).. tjuven han inte ens ta kofoten med sig.. securitas vakten måste ha varit i området

Ne men som sagt.. vill nån ha något och dom är proffs.. så tar dom det. Gäller bara och göra allt så sjukt jobbigt och tidskrävande att dom inte kommer iväg med nått stort..

Re: Låsbom Garage 16 år 3 dagar sedan #15431

• rxp_strömberg
  • rxp_strömberg Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

Rxp_Kimmo skrev: Så det slutade med Securitas Uppkopplat alarm, klass 3 låshus på dörren, 8mm tjockt härdad/laminerat fönster, klass 3 ögla på skoter med klass 3 kedja och lås som sitter fast i en fastbultad maskin lyftögla som håller för 10 ton.. Tror tjuven får sig en go match då:) och får både mig och securitas i hälarna om han dröjer för länge 8-)

Va fan... är garaget redan klart?? De har du inte berättat att du gjort i ordning, du pratade ju om å ta de lite senare, får komma upp å kolla hur de blev snart..

Re: Låsbom Garage 16 år 3 dagar sedan #15475

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Strömberg.. Garaget är långt ifrån klart. ;) ska måla golvet med epoxy lack.. nu när olje avskiljaren är ombyggd så blir det enklare och få motivation till och spola rent golvet.

Sen blir det väl och bygga övervåning och öppna upp väggen till garaget bredvid och förrådet.

Kom bara upp nåndag så skruvar upp lite ny belysning ;)

Re: Låsbom Garage 16 år 2 dagar sedan #15480

• eneby1
  • eneby1 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag tror att det är vanligt att folk tror att vaktbolagens jobb är att skrämma bort eller ta tjuvarna, i själva verket så betalar man dem för att säkra platsen efter ett inbrott så att inte skadorna förvärras, tex. regnar in genom ett trasigt fönster.
Sea doo RX Millenium Edition

Re: Låsbom Garage 16 år 2 dagar sedan #15502

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Eneby1 skrev: Jag tror att det är vanligt att folk tror att vaktbolagens jobb är att skrämma bort eller ta tjuvarna, i själva verket så betalar man dem för att säkra platsen efter ett inbrott så att inte skadorna förvärras, tex. regnar in genom ett trasigt fönster.

Ett larm ger också buset en tidsbegränsning. Ett olarmat ställe kan de hålla på ett bra tag vid och leta och ta det som de vill ha innan någon upptäcker. Finns det larm så har de inte hela natten. Å andra sidan så har det väl lite att göra med vilket vaktbolag man har och vad de har för utryckningstider. Vissa tar ju en halvtimme på sig att komma på plats.

Men helt rätt som du säger Eneby1.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.069 sekunder