Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

2 takt vs 4 takt vattenskoter 16 år 5 månader sedan #10678

• smook
  • smook Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej alla guppare.
Jag är newbie inom vattenskots området, dock fick jag ett intresse för c:a 3månader sen.
Jag började googla bland alla skoter modeller som finns tillänglia i sverige typ.
Men det slutade att jag fick en mer tilltalat syn för just 2 taktare, så jag kom över en billigt GP 1200 -98 gångtimmar 100h, som jag tycker går ruskigt bra och väldigt pigg i accet.

Frågan hur är 2 taktarna vs 4 taktarna?
Vill gärna höra era åsikter vad ni själva gillar mest.

MVH

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: 2 takt vs 4 takt vattenskoter 16 år 5 månader sedan #10695

• erikp
  • erikp Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Ja visserligen är dem snabbare vid accet i samma motorklass men jag föredrar ändå min fyrtaktare. De låter mindre och släpper ut mindre avgaser vilket många andra åskådare gilla spec ljudet ;) Sedan har ju fyrtaktarna tagit igen genom åren det är absolute inte lika stor skillnad i acc som förr i tiden, samt att de leveras med mer hästar så ja de är bättre och piskar 2-taktarna i allt. Har haft både rxp-06 och rxp-x och båda har piskat min kompis gp-1300 ;) Så kör på en fyrtaktare enligt mig ;)

Re: 2 takt vs 4 takt vattenskoter 16 år 5 månader sedan #10710

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Håller med, kör själv tvåtakt och skulle jag köpa mej en annan sittskoter då skulle det garanterat bli en 4T framförallt pga miljöpåverkan. ljudet tycker jag inte är speciellt jobbigt på tvåtaktsskotrar, blev faktiskt förvånad hur lite dom låter när jag första gången körde min. Men självklart jämför man med 4T så är det skillnad men inte lika skönt ljud ju :P
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.054 sekunder