Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10457

• rf_racing
  • rf_racing Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Hej på Er,

Efter att ni visat upp er i Roslagsloppet då började tankarna snurra, vore ju jävligt kul att komma tillbaka och raca igen. Efter ett politisk familjebeslut så har hösten gått att tillbringa tid på olika forum (mest på GUPPA :-D ), åkt runt och tittat på olika modeller och inte minst pratat med några av Er här inne så beställdes en YAMAHA SHO.

Efter inkörning skall Skotern ska byggas för Offshore i Stock klassen, Motec har anlänt och en hel del andra prylar är på väg hem :-D kanske blir en projekttråd vad det lider.

Sen när skotern är raceready så har piloten en hel del att lära, har inte mer en typ 15min skoterkörning i kroppen än så länge. Håller tummarna att nästan 15 års båttävlande, endurokörning och en del skoter på snö ska hjälpa lite i alla fall :-D

Om inte förr så ses vi på picket line 2010
Rickard
Kawasaki Ultra 300x 2013 Green Edition #32
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10458

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Grattis! Kul att du också skall vara med och leka! Köpte du skotern i staterna?
Själv har man inte bestämt sig vad/om man skall åka nästa år, inväntar och ser vad det blir för typ av tävlingar.

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10459

• rf_racing
  • Premium Member
  • Premium Member

ec1 skrev: Grattis! Kul att du också skall vara med och leka! Köpte du skotern i staterna?
Själv har man inte bestämt sig vad/om man skall åka nästa år, inväntar och ser vad det blir för typ av tävlingar.

Skotern är köpt i Sverige, jag vill dock skruva ihop den själv :-D

Klart du ska åka nästa år... Lutar det åt något håll vad gäller skoter, du har väl åkt kawa tidigare ?
<a class="postlink" href="www.facebook.com/freijracing" onclick="window.open(this.href);return false;">www.facebook.com/freijracing
Freijracing.se

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10460

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

RF_Racing skrev:

ec1 skrev: Grattis! Kul att du också skall vara med och leka! Köpte du skotern i staterna?

Klart du ska åka nästa år... Lutar det åt något håll vad gäller skoter, du har väl åkt kawa tidigare ?

Vill också skruva på mina prylar själv :-D
Har du kört Cross/enduro tror jag du har mycket nytta av det om det blir rejs i lite sjö (är min erfarenhet iallafall då jag kört en heldel hoj med)
Var skitkul att köra en del rejs i år, men vi får se vad det blir för typ av rejs till 2010.
Blir det en skoter så blir det en för offshorekörning.... vilket nog är förhållanden du behöver testa lite i.

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10461

• rf_racing
  • Premium Member
  • Premium Member

ec1 skrev:

RF_Racing skrev:

Vill också skruva på mina prylar själv :-D
Har du kört Cross/enduro tror jag du har mycket nytta av det om det blir rejs i lite sjö (är min erfarenhet iallafall då jag kört en heldel hoj med)
Var skitkul att köra en del rejs i år, men vi får se vad det blir för typ av rejs till 2010.
Blir det en skoter så blir det en för offshorekörning.... vilket nog är förhållanden du behöver testa lite i.

Kommer att bli en hel del träna både i lugnt och hårt väder framöver då jag behöver all tid på vattnet jag kan få till :-D
Freijracing.se

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10462

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ett tips är att inte stirra sig blind på att få skotern att gå så fortsom möjligt på blankvatten utan att istället jobba fram sjöegenskaper i skotern. Jag har provat en SHO tidigare som går jättefort på plattvatten med uruselt vid minstata lilla sjö... är dock övertygad att det går att få Yamman att gå bra sjö med om man hittar rätt med Rideplate/intagsgaller/propp.

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10463

• rf_racing
  • Premium Member
  • Premium Member

ec1 skrev: Ett tips är att inte stirra sig blind på att få skotern att gå så fortsom möjligt på blankvatten utan att istället jobba fram sjöegenskaper i skotern. Jag har provat en SHO tidigare som går jättefort på plattvatten med uruselt vid minstata lilla sjö... är dock övertygad att det går att få Yamman att gå bra sjö med om man hittar rätt med Rideplate/intagsgaller/propp.

Jag tar emot alla tips jag kan få :-D , Nästa år blir det till att se och lära. Jag kommer att prioritera att få till körningen därefter få till ett antal setuper på skotern som kan användas beroende på väglag. Lite tråkigt med det brukar ju löna sig att få till en hög snitfart
Freijracing.se

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10468

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Är den i kördugligt skick nu? Du ska inte hänga med på PWC Endurance på lördag och se hur mycket från enduro-tiderna som sitter kvar? ;-)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Nu har den landat... 16 år 5 månader sedan #10494

• rf_racing
  • Premium Member
  • Premium Member
Hinner tyvärr inte få ihop skotern tills på lördag, får sikta in mig på nästa års PWC Endurance. Ska försöka få till ett premiärdopp nästa helg. Hur som helst får ni ha en trevlig resa på lördag. :-D
Freijracing.se

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.061 sekunder