Hej!
Som nybliven medlem måste jag bara säga att det denna sidan verkligen behövs! Man ser mer och mer skotrar och i å me dessa j*vla politiker så behöver vi organisera oss!
Men de va offtopic nu till min första fråga....
Jag hade en skoter (Yamaha XLT 1200) som jag sålde sommaren 2008. Nu känner jag att suget har kommit igen så planerna är att köpa en Rxp-x inom det närmsta! Då kommer jag till mitt egentligen enda problem... Jag bor mitt i mörkaste småland där det är livsfarligt att köpa annorlunda prylar, har man något annat än en Volvo 740 så pratas de skit. Jag som älskar å reta ortsbefolkningen kör så klart både sporthoj/sportbilar mm:)
MEN med skoter så innebär det att de ALLTID klagar när jag kör ner skotern i sjön som jag bor vid... De har sen jag hade skoter sist hängt upp ett papper som det står "Vattenskotrar förbjudet blablabla....enligt kommun blablabla....". Samt att de klagar på att det stör vattenliv/fåglar mm, ja ni förstår.
Därför söker jag hjälp med att finna dokument som visar på forskning el nått ATT skotrar är ej sämre för miljö/fågelliv/växtbotten än vanliga båtar samt helst en friande dom om att skotrar ej är förbjudet....
Jag vill ju inte köpa en fin skoter å sen kommer jag inte intill sjön med den... Hade de funnits flera nedsättningsplatser i sjön hade jag som vanligt gett fan i allt folk, men nu är den enda rampen bakom en låst bom som man måste va med i en båtklubb för....
Tack på förhand!