Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE:

Tips på tur man kan göra 16 år 8 månader sedan #7218

• yaruman
  • yaruman Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Har gjort endel turer i skärgården med övernattningar tillsammans med min fru, och kan rekommendera följande tur.

Dag 1
Stockholm till Fejan, tankning i furusund.
Bodde på vandrarhemmet på Fejan. Enda mecket var att man var tvungen att ta med lakan och städa rummet efter. Man kan säkert hyra lakan om det skulle behövas. Kolla länken: www.fejan.se/
Bra mat och boende i alla fall. Brygganläggningen var bra för att förtöja skotrar, vindskyddat.

Dag 2
Nästa dag åkte vi upp till öregrund via väddökanalen, tankade i Grisslehamn på ditvägen och ner igen.
Öregrund trevlig liten stad, men vi hade inte tid att stanna där utan åkte ner igen genom kanalen och bodde på Lidö. Eventuellt kan man ta en övernattning i öregrund.
På lidö bodde vi på lidövärdshus (www.lidokrog.nu/) Mycket bra boende och mat. Bryggan var okej att förtöja skotrar vid, men man fick endast göra stävförtöjningar vilket jag sket i efter som vi inte hade något ankare. Inte lika vindskyddat som på Fejan.

Dag 3
Körde till arholma (www.arholmanord.se/) och gick in i batteriet. Kan verkligen rekommendera museet! Liten brygga att förtöja vid men funkade bra. Ganska vindskyddat beroende på hur vinden blåser skulle jag tro.
Efter det körning tillbaka mot stockholm med tankning i furusund.

Vore bra om ställena i skärgården kunde anpassa bryggorna bättre för förtöjning av skotrar. Jag vet att sandhamn har köpt 2 dockningsstationer för skotrar för att testa. Dom planerar tydligen att ha ett tio-tal till nästa år.
Kawasaki ultra 250x
GPS: Colorado 300

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Tips på tur man kan göra 16 år 8 månader sedan #7222

• perlan
  • perlan Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Lät trevligt, kul läsning yaruman.
Yamaha FX HO -09

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

• Sida:
  • 1
Sidan laddades på: 0.052 sekunder