Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21482

• millan_86
  • millan_86 Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0

Isacson skrev: Köpte en kopia 08:a som visades senare var trasig.
Bränsle givaren var trasig, men det var en kabel på kretskortet som var av så det var ingen problem. Sen var topplockspackningen slut. Man blir ju lite sur på "sådana" personer som inte riktigt är helt ärliga.

Databoxen som sitter under sitsen framför batteriet. Där har du ett litet lock som du skruvar loss. Där kan du få fram en kabel som har en säkring. Hade exakt samma problem som du. Jag spännde säkringsfjädern och sen startade den. Hoppas du får ordning på den.

MVH /Isacson

Då ska jag prova det och jag hoppas verkligen den startar sen :) Tack för svaret, återkommer senare=)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21483

• millan_86
  • New Member
  • New Member

Millan_86 skrev:

Isacson skrev: Köpte en kopia 08:a som visades senare var trasig.
Bränsle givaren var trasig, men det var en kabel på kretskortet som var av så det var ingen problem. Sen var topplockspackningen slut. Man blir ju lite sur på "sådana" personer som inte riktigt är helt ärliga.

Databoxen som sitter under sitsen framför batteriet. Där har du ett litet lock som du skruvar loss. Där kan du få fram en kabel som har en säkring. Hade exakt samma problem som du. Jag spännde säkringsfjädern och sen startade den. Hoppas du får ordning på den.

MVH /Isacson

Då ska jag prova det och jag hoppas verkligen den startar sen :) Tack för svaret, återkommer senare=)

Tänkte höra om du vet varför displayen bara lyser i bland, den lyser när jag startar den men slocknar nästan direkt..

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21495

• isacson
  • isacson Profilbild
  • New Member
  • New Member
Det hände mig idag när jag körde! Tänkte att det kanske var en säkring som hade gott men när jag skruvade loss displayen (efter halvtimmes skruvandes) upptäckte jag att det inte fanns någon säkring där! :roll: så jag laddade sen bara batteriet och då lös den som vanligt. :roll:

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21501

• millan_86
  • New Member
  • New Member
Jag har redan provat med att ladda batteriet men det blir ingen skillnad, den lyser en liten stund sen slocknar den igen, kanske kan vara en kabel som e glapp?! Skönt att du fick i gång din iaf (=
I morrn ska jag iaf till garaget och prova det där du skrev med att spänna säkringsfjärden. Jag hoppas verkligen jag kan ta mig en tur sen (= skulle vara grymt härligt ;)

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21511

• discokaj
  • discokaj Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Isacsson, du skulle inte kunna beskriva det där lite mer? hade en röd kabel också om det är den du menar som var as taskig, och den meckade jag ihop själv med el tejp, men då starta inte skotern när den var trasig? Men min granne lödde ihop den här omdagen och då fungerade start motorn men jag får ingen tändning i tändstiften,

Ringde Åf han trodde på tändplattan men jag har ingen aning vart sitter en sådan? Själv tror jag på Cdi och tändspolen!... :?

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21539

• millan_86
  • New Member
  • New Member
Köpte en ny säkringshållare idag och det blev ingen skillnad, så det är väl bara att plocka ur motorn igen och sätta dit en ny tändplatta ( fast förra ägaren sa att den är bytt ) men jag tycker att de kan bara vara den och cdi boxen kvar nu sen är ju allt bytt. Blir så less, jag vill ju åka :mad2:

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21540

• discokaj
  • discokaj Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Hur fick du bort disaplayen isacsson?

Var beställer du tändplattan ifrån Millan? Svårt att byta en sådan? :?

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21544

• millan_86
  • New Member
  • New Member

discokaj skrev: Hur fick du bort disaplayen isacsson?

Var beställer du tändplattan ifrån Millan? Svårt att byta en sådan? :?

www.sparrsmotor.com tänkte ringa dit i morrn och höra om dom har en tändplatta, har beställt andra delar därifrån till den så hoppas dom har det med! Hmm, jadu jag har ingen aning om de är svårt, måste iaf lyfta ur motorn vet jag. Är inte riktigt säker på vart den sitter heller :?

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21555

• discokaj
  • discokaj Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Okej, jag kommer nog göra precis samma sak, du kan väl lämna ett meddelande här på guppa imorgon när du har ringt sparrs och berätta hur det gick? ;)

Re: Yamaha gp800 15 år 8 månader sedan #21577

• isacson
  • isacson Profilbild
  • New Member
  • New Member
Displayen fick jag bort men det var inte lätt. Kan vara så att din kontakt kan vara dålig.
Öppna locket på huven och plocka bort lådan så ska du ha alla dina kontakter där.

Ang. säkringen så ska det vara en kabel med svart hölje.

Min motor ska rivas då han får in vatten i cylindrarna :mad2:
Jag byter mina grejer till yamaha pg 800 2005 allt eftersom.
Rekommenderar det med tanke på att de är lite mer kvalite.
Gå till din yamaha ÅF och beställ.

/Isacson

Sidan laddades på: 0.082 sekunder