Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Rxp-x 08 stulen. Åter hos sin ägare inom 6dagar. 15 år 9 månader sedan #20177

• cazorp
  • cazorp Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
  • Tack mottaget: 0
Jag vet inget mer tyvärr. Jag fick ett PM från en annan medlem på Guppa.se som hade missförstått och trodde att det var min skoter som vart stulen, där han trodde sig veta vart den fanns och lämnade med ett mobilnummer - detta vidarebefodrade jag ögonaböj till jowel samtidigt som jag skrev i tråden om att han skulle kolla sina PM.

Kul att det gick bra och löste sig ialla fall, tror säkert att en guppa-dekal på skotern kan verka preventivt mtp. att det är folk som håller öron och ögon öppna som kör runt med sånt.. Får bli en sån när jag har hittat en skoter! ;)
Letar vettig RXT-X + trailer till rätt pris

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Rxp-x 08 stulen. Åter hos sin ägare inom 6dagar. 15 år 9 månader sedan #20646

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Fan vad kul att läsa! Nu väntar jag med spänning på historien hur det gick till. :-)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Rxp-x 08 stulen. Åter hos sin ägare inom 6dagar. 15 år 5 månader sedan #24388

• jowel
  • jowel Profilbild Författare till inlägg
  • Elite Member
  • Elite Member
glömde skriva hur jag fick tillbaka skotern. Men bättre sent än aldrig! Skotern stals vid vattnet den 3 juli någon gång under natten. Vid 6 tiden på morgonen såg vi att den var borta så vi åkte till alla upptagningsramper runt om där jag bor utan något resultat. Därefter var det bara att sätta sig ner och läsa igenom försäkringsvillkor och polisanmäla vilket vi ägnade dagen åt.. Att tillägga en av de bästa sommardagarna för att åka skoter gjorde detta ännu värre.

Sedan la vi en en tråd här på guppa om att den var stulen. Inte för att vi trodde det skulle hjälpa för skotern var väll redan i baltikum och nån hade jävligt roligt med den. Men för att göra något!

Två tre dagar senare får jag ett pm av alexriva3 att de sett en rxp-x med monster stickers (och det var en guppa stickers faktiskt). Så vi åker till en vik ute på Tyresö fort som fan och där var den. Det visade sig att polisen redan var i viken för att hämta en annan stulen skoter också(ägd av någon eventfirma). Så det var bara köra upp den på trailern och ta hem den. Kändes för jävla bra att sno tillbaka den! Vi kom aldrig i kontakt med tjyvarna då de bara lämnat skotern vid en allmän brygga. De hade väll planer på att hämta den senare.

Så hade man sin leksak igen! :winner:

Re: Rxp-x 08 stulen. Åter hos sin ägare inom 6dagar. 15 år 5 månader sedan #24392

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Guppa-stickers äger! :-D Det är bra att fixa lite egen stil på skotern så att den står ut lite från mängden, speciellt när det stjäls.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Rxp-x 08 stulen. Åter hos sin ägare inom 6dagar. 15 år 5 månader sedan #24394

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Skönt att du fick tillbaka skotern.
Än är inte vintern här ;)
Guppa is the shit !!!!
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.063 sekunder