Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 4 månader sedan #12064

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Ja har gjort det nu i vinter så har inte kört själv med det men hör med Rxp_strömberg här på forumet han har haft det i sommar.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 4 månader sedan #12067

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Varför skulle det inte vara bra att öppna upp ljuddämparen lite o få bort lite motstånd.
ända nackdelen är väl om man tippar med skotern att vattnet lättare tar sig in i motorn
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 2 månader sedan #14686

• samson
  • samson Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
bättre sent än aldrig. ljudet fick ett markant lyft. men nu tillhör man väl skaran som folk stör sig ännu mer på . mycket stor skillnad ljudmässigt. dvs att ta bort bakre "ljuddämparen" i plast

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 2 månader sedan #14687

• mattiask89
  • mattiask89 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

samson skrev: bättre sent än aldrig. ljudet fick ett markant lyft. men nu tillhör man väl skaran som folk stör sig ännu mer på . mycket stor skillnad ljudmässigt. dvs att ta bort bakre "ljuddämparen" i plast

Gjorde ja med på min i vinter och kapa även lite på röret som går ner i waterboxen, blev gött ljud.
Nu ska det bli intressant och kolla hur den låter när den kommer i vattnet och får arbeta lite.

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 2 månader sedan #14688

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

samson skrev: bättre sent än aldrig. ljudet fick ett markant lyft. men nu tillhör man väl skaran som folk stör sig ännu mer på . mycket stor skillnad ljudmässigt. dvs att ta bort bakre "ljuddämparen" i plast

samson du får göra som jag gjort köpa öronproppar min maskin låter som fan på de låga varven men så fort man börjar gasa lite så hör man inte lika mycket av maskinen sätter du sen dit ett 3 tums insug till kompressorn så är det sjukt jobbigt att ligga på 2000rpm.
/Robban

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 2 månader sedan #14732

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Klingenberg.. Jag gjorde likadant förra säsongen med vattenboxen.. + att jag hade rear exhaust kit på.. lät som bara den.. blev nästan döv av skiten. skotern lät som en trött fiskebåt :lol: på 2000-4000 varv.. mrn sen när man bus körde så lät den riktigt gott:)

Den svarta ljud dämparn alla pratar om är väl resonanslåda? Som alla säger här så har Rxp_strömberg bara kopplat sig förbi denna.. och den lät lagom mycket.. lite mörkare och mer men ändå helt perfekt till vardagsbruk:)..

Re: Vattenbox / Ljuddämpare 16 år 1 månad sedan #15481

• olle_g
  • olle_g Profilbild
  • New Member
  • New Member

Rxp_Kimmo skrev: Den svarta ljud dämparn alla pratar om är väl resonanslåda? Som alla säger här så har Rxp_strömberg bara kopplat sig förbi denna.. och den lät lagom mycket.. lite mörkare och mer men ändå helt perfekt till vardagsbruk:)..

vi vet ju inte riktigt än hur de låter då han bara kört en gång, vi ska pröva hur de blir å åka 2 nu ivår, å låter de inte för mycket så bygger jag om min också..

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.064 sekunder