Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37434

• gorby
  • gorby Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0

Ola Värmdö skrev: Göran.Såg att du laggt en rutt upp inomskärs , skall vi inte ta rutten utanför Möja,.Rödlöga på vägen ?? större vågor :winner:

Rutten var mest för att kolla hur långt det är och om vi skulle hinna fram i tid.

Men vad tror du om denna rutt istället?
kartor.eniro.se/m/9OiZd

Den är på ca 45 sjömil så vi behöver kanske tanka på vägen.
Men som du säger, offshore=högre vågor :winner: .

Fast om vi tar den vägen så kanske vi behöver starta tidigare eftersom vi antagligen behöver tanka på vägen.

Vad säger du Fisken om att ta den längre rutten?
Yamaha VX Deluxe -08 Såld
Seadoo RXT-X 260RS -10 Såld
Seadoo RXT-X aS 260RS -11

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37442

• jinx
  • jinx Profilbild
  • New Member
  • New Member
Fan jag så att jag är försent ute med mat beställningen. Men om det går att ordna så tar jag burgaren. Annars får jag väl beställa den när jag e där.

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37447

• fisken
  • fisken Profilbild
  • New Member
  • New Member

gorby skrev:

Ola Värmdö skrev: Göran.Såg att du laggt en rutt upp inomskärs , skall vi inte ta rutten utanför Möja,.Rödlöga på vägen ?? större vågor :winner:

Rutten var mest för att kolla hur långt det är och om vi skulle hinna fram i tid.

kartor.eniro.se/m/9OiZd

Fast om vi tar den vägen så kanske vi behöver starta tidigare eftersom vi antagligen behöver tanka på vägen.

Tycker att rutten ser bra ut. We go Offshore! :winner:

Däremot har jag dålig tidsuppskattning på vad denna sträcka tar i tid, behöver vi starta redan 09:00 i Waxholm för att vara uppe vid Gäddö till 12 ?
SeaDoo RXT-X 260 RS -12

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37449

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

MrH skrev: Fan jag så att jag är försent ute med mat beställningen. Men om det går att ordna så tar jag burgaren. Annars får jag väl beställa den när jag e där.

Det är ingen fara
jag skrev till krogen att dem som jag inte fått beställning från får beställa på plats, och jag fick ju typ 14 beställningar av 18 så dom 4 få som inte kom med på mat listan lär inte ta så jävla lång tid för! det löser sig =)
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37452

• ragnar
  • ragnar Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Det ser nu ut som allt löser sig för min del så att jag kan haka på detta sköna event.
Om någon hakar på mig så är jag sugen på ett litet mini Roslagslopp som uppvärmning. Start kl 11.00 från Dyviks Marina (några distans söder om Ljusterö färjeläger), därefter exakt samma rutt som Roslagsloppet upp till Gräddö Marina. Detta innebär upp i Furusundsleden, efter Ljuströ kör vi ut österut och upp utanför Blidö. I vanliga fall är det just denna sträcka som är tuffast på Rosis, så häng på och testa. För egen del blir det ett bra genrep för mitt tredje Roslagslopp. Jag ser till att vi åker rätt väg och att alla kommer fram. Om alla ser till att tanka fullt i Dyvik före start kommer detta bli grymt kul!
Ragnar, #86, Kawasaki 300 LX & Kawasaki 800 SX-R
<a class="postlink" href="nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/" onclick="window.open(this.href);return false;">nyheter24.se/blogg/sthlm-vattenskoterracing/

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37455

• niclas_rxp
  • niclas_rxp Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
härligt att du hänger med ut ragnar kommer bli galet skoj de här å bra träning inför sm skokloster :D :-D

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37456

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3

Ragnar skrev: Det ser nu ut som allt löser sig för min del så att jag kan haka på detta sköna event.
Om någon hakar på mig så är jag sugen på ett litet mini Roslagslopp som uppvärmning. Start kl 11.00 från Dyviks Marina (några distans söder om Ljusterö färjeläger), därefter exakt samma rutt som Roslagsloppet upp till Gräddö Marina. Detta innebär upp i Furusundsleden, efter Ljuströ kör vi ut österut och upp utanför Blidö. I vanliga fall är det just denna sträcka som är tuffast på Rosis, så häng på och testa. För egen del blir det ett bra genrep för mitt tredje Roslagslopp. Jag ser till att vi åker rätt väg och att alla kommer fram. Om alla ser till att tanka fullt i Dyvik före start kommer detta bli grymt kul!

låter riktigt bra, försök å lura till dig Ola Gorby och Fisken på den rutten
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37458

• gorby
  • gorby Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

jollo__123 skrev:

Ragnar skrev: Det ser nu ut som allt löser sig för min del så att jag kan haka på detta sköna event.

låter riktigt bra, försök å lura till dig Ola Gorby och Fisken på den rutten

Vi åker ännu längre öster ut via Möja, sen vidare upp mot Svartlöga och sedan svänger vi upp mot Gräddö.
Så vi får nog rätt tuff åkning också :winner: .

kartor.eniro.se/m/9OiZd

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37493

• gorby
  • gorby Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Fisken skrev:

gorby skrev:

kartor.eniro.se/m/9OiZd

Tycker att rutten ser bra ut. We go Offshore! :winner:

Däremot har jag dålig tidsuppskattning på vad denna sträcka tar i tid, behöver vi starta redan 09:00 i Waxholm för att vara uppe vid Gäddö till 12 ?

Ja, det är bäst att vi startar redan klockan 9. Alltid bra att ha gott om tid. Vi behöver nog även fylla på med både energi och tanka upp skotrarna när vi kommer fram till Gräddö. Vi kan mötas upp vid macken vid Vaxholms kastellet?

Ingen mer som vill haka på? Eller trailar alla andra upp?

Re: Sammåkning Norrtälje ca 25 pers 13 år 9 månader sedan #37496

• larsson1972
  • larsson1972 Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tjenare.

Vi är 2 styckern som gärna hänger med.
vi hade ju tänkt åka till Åland samma dag men det ska regna på söndagen.

Jag har tyvärr ej lästa alla era inlägg men hoppas ni har plats för 2 stycken till om det blir lunch någonstans?

Sidan laddades på: 0.097 sekunder