Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 9 månader sedan #6421

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild Författare till inlägg
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
Tjo,
haft min skoter inne för garanti jobb några veckor.
hade vägarna förbi idag, så jag gick in med kameran å fotade lite på ögonstenen =)

slänger upp bilder här:=) så får ni något att skratta åt när ni ser min kolv :D:D:D
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 9 månader sedan #6422

• jollo__123
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
lite fler bilder

IMG_0988.jpg

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 9 månader sedan #6423

• jollo__123
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay

IMG_0990.jpg

Jaha är så grymt lättad att man har köpt en svensksåld maskin med garanti kvar. 32 timmar sen händer detta. skulle inte varit kul å betala notan för den här reparationen.
ny topp, ny cylinder, ny kolv, nya ventiler till den drabbade cylindern, vilken jag är helt okej med hur stor är sannolikheten för att detta händer på de 3 övriga cylindrarna lixom... å om det gör det får man väll lämna in den igen....

sen nya packningar å allt lull lull runtomkring slangar hitan å ditan. 37.000kr+ i delar med moms å lite sånt skojj så landar man på 40 000 kr+ å då är det utan timmarna som lagts ner på den. kanske tar 25 timmar att göra allt arbete.
om en mekk tar ca 800 kr timmen så blir det yttligare någonstans mellan tummen och pekfinger 40+20 = 60 000 kr + för detta missöde. inte kul inte kul. är så lättad över garantin, sover gott om nätterna. :winner:

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 9 månader sedan #6433

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Sånna här trådar får mig att undvika Kawasaki.
Tyvärr så gillar jag ju märket :)
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 9 månader sedan #6441

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robbbin skrev: Sånna här trådar får mig att undvika Kawasaki.

Jag förstår inte varför folk tycker att Seadoo håller låg kvalité, efter att ha läst om alla problem med Kawasaki Ultra så skulle jag inte vilja ha en om man så kastade den på mig!
Ventilras.
Original tändstift som håller låg kvalité, skotern misständer, och som på varannan skoter går av när man ska byta vilket resulterar i en jävla massa skruvande dyra kostnader.
Dom går så fett på låga varv att dom kan sura ihop.
Remmen till kompressorn slirar.
Kina skit... ;)
mm. mm.

Nej tack. då byter jag hellre mina brickor och komplett drivning till kompressorn var 100e timme.
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 9 månader sedan #6447

• jollo__123
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
haha ja du har rätt Anders GP.

Men man får inte glöma bort att dom blir bättre å bättre, och är man medveten om barnsjukdomarna på ultra250x 2007-2008 så vet man ju vad man ska åtgärda innan man börjar köra... skit bra å lägga ut svagheter här på guppa för att varna eventuella framtida problem för en kawasaki ägare.

självklart är inte det någon tröst när man lägger ut 130-169 000 på en jävla vattenskoter, för att sedan få besöka värkstaden.

men vill bara försvara kawasaki lite då det är en fruktansvärt trevlig maskin när allt funkar.
jag är jätte nöjd ägare trotts att jag bara fick köra min nyköpta skoter 1 vecka på semestern. : :mad2: :mad2:
får åka efter jobbet resterande sommar dagar nu framöver med en ny renoverad motor :mad2: :mad2:

var och varannan kawasaki ägare här på forumet värkar faktist haft någon form av allvarligt problem vilket är UR TRIST.......
men kollar man seadoo tråden och yamaha tråden så finns ju problem där med. även om yamaha tråden oftast handlar om givare katalysator chip och impellrar.

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 8 månader sedan #6533

• b-a
  • b-a Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
var det två ventiler som lossnade på din?

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 8 månader sedan #6561

• jollo__123
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
osäker. antar att det bara var 1 som lossnade när skotern gick sönder,
men kan ju hända att den ventilen slog övriga ventiler och skadade dem åxå..

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 8 månader sedan #6564

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Anders GP skrev:

Robbbin skrev: Sånna här trådar får mig att undvika Kawasaki.

Jag förstår inte varför folk tycker att Seadoo håller låg kvalité, efter att ha läst om alla problem med Kawasaki Ultra så skulle jag inte vilja ha en om man så kastade den på mig!
Ventilras.
Original tändstift som håller låg kvalité, skotern misständer, och som på varannan skoter går av när man ska byta vilket resulterar i en jävla massa skruvande dyra kostnader.
Dom går så fett på låga varv att dom kan sura ihop.
Remmen till kompressorn slirar.
Kina skit... ;)
mm. mm.

Nej tack. då byter jag hellre mina brickor och komplett drivning till kompressorn var 100e timme.

Vilket B-S ;) Visst har kawwan lite småproblem och ibland större som Jollo surt fått erfara. men jag misstänker att alla märken har lite garantijobb ibland. Kompressorremmen skall kollas vid varje service, stift kan gå på de flesta skotrar. viktigt att man sköter och servar sin skoter enligt manualen vilket jag vet det slarvas mkt med... Av de fyra Ultror vi som kör i StockholmOffshore kör så har ingen haft ngt dessa problem efter många timmars körning (ännu ;) ;) ).!
Men man skall nog vara lite uppmärksam på att köpa -07òr som var först året med Ultran och dessa hade lite barnsjukdomar och drar markant mer soppa än t.ex -08. 260X har en rad förbättringar och skulle jag köpa en ny skoter skulle jag inte tveka att köpa denna, särskilt efter att nu kört två Offshore rejs där Vi med Ultror fullständigt dominerat och piskat Seadoos med över 400hk och trimmade Yammor dvs Open maskiner medans vi åkt på Stock maskiner..... ;)
Kawwan tror jag kanske skall ses lite mer som en rejs maskin som kräver lite mer översyn men också är klart överlägsen att köra med när det är sjö!

Re: Kawasaki Ultra 250x Reperation efter ventil failure 16 år 8 månader sedan #6585

• jollo__123
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
aah jag håller med EC1

jag längtar tills jag får åka ut i hög sjö och spränga mig fram med min pansarvagn till skoter :D:D:D
Men ska ta det lungt nu med nya kolven och cylindrarna. den ska ju köras in 10 timmar på nytt :)
ska se till att det blir en jätte fin inkörning med varierade varvtal och finaste V-power soppan =)

Sidan laddades på: 0.085 sekunder