Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #5997

• rx-millenium
  • rx-millenium Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
Okey.
Vi får väl invänta dom här 2 veckorna & sedan höra hur domen löd.
Tills dess alla körglada så håller jag med FZR i det han säger. Kör med insidan så att vi inte retar upp fler. Fruktansvärt onödigt, sabbar bara för oss själva.

Förresten, e de någon från umeå trakterna som e me här på guppa?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #5999

• keijo
  • keijo Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
blir att hålla tummarna i 2veckor nu då... :)
Seadoo GTX 155 Wake Edition -05

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6000

• callff
  • callff Profilbild
  • New Member
  • New Member

RX-Millenium skrev:
Förresten, e de någon från umeå trakterna som e me här på guppa?

Japp lr iaf när ume, i Robertsfors bor jag!
XL700 waverunner (nybörjare och sjukt vattenrädd)

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6069

• gtx04
  • gtx04 Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Denna artikel hittade MR google åt mig :) Om det gick bra, ja döm själva....
kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx? ... id=4986790

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6070

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Skulle det bli en lag mot vattenskotrar så hoppas jag att samtliga bryter mot den. Inga lagar ska stiftas av inkompetenta tjänstemän som vi skattebetalare försörjer!

"- Men här handlar det om miljöhänsyn, bullereffekten, hur fågellivet och de mjuka bottensedimenten påverkas. En vattenskoter kan framföras som en påtaglig risk för vår miljö på ett annat sätt än vad en fritidsbåt kan, säger han."

OMFG!!! Killen borde ju tuktas för sitt idiotiska uttalande! Finns det inte lagar hur klantig man får vara för att sköta sitt ämbete?

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6071

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hugo Tiberg är grym! Bra att åklagaren tog upp mångas helt felaktiga bild av vattenskotern som en miljöbov. Då kunde Hugo berätta hur det står till. :-D

Varför har folk så svårt att ta reda på fakta själv och sedan dra en slutsats??! :-D

Hoppas de lyssnar på Hugo och inser att vattenskotern är ett steg i rätt riktning för transport på våra vatten. Allt nytt är inte farligt!!

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6074

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
Ett av flera inkompetenta inlägg

"Vattenrättsprofessorn ?? borde studera hur snöskotrarna missbrukas och blivit ett stort miljöproblem. Buset på vattenskoter kommer att strunta i bottendjup precis som snöskoterförare struntar i var det är otillåtet eller olämpligt att köra med risk för skada på skotern. Hur kan han jämföra bensinförbrukningen med en fritidsbåt som kan ta fler passagerare? Okunnigt professorn. "

Siste idioten är inte född än. Har personen överhuvudtaget vistats ett antal timmar på sjön? Ja, hur kan man jämföra bränsleförbrukning? :lol: Säg att jag åker mestadels själv istället för att ta min 5 meter långa styrpulpetbåt som väger mer och drar mer så är valet givet för min del. Personen tror att många är beredda på att riskera sin drivlina genom att köra på grunt vatten :lol:

Bara en massa lösa antaganden utan någon som helst relevans :lol:

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6076

• adriano
  • adriano Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Borde vi inte protestera mer på ngt. sätt, medan kanske fortfarande går att påverka eller åtminstone ge stöd till Hugo Tiberg, kanske med en namnlista eller e-mail!? :?
RXP-X

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6078

• morbid
  • morbid Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

adriano skrev: Borde vi inte protestera mer på ngt. sätt, medan kanske fortfarande går att påverka eller åtminstone ge stöd till Hugo Tiberg, kanske med en namnlista eller e-mail!? :?

hur skall vi påverka? min gissning är att nämndemännen redan till 99% har lagt sitt beslut. nu är det bara finstilta kvar, som att ta hänsyn till vad lagen verkligen betyder mm mm mm =)

i min enkla dumma värld så är det väl också "olagligt" av nämndemän att låta yttre stimluli påverka sitt beslut?
de skall kort och gott gå helt på vad lagen säger, samt använda sunt förnuft. vad tidningar och annat skriver skall de bortse från? nån juridikkunnig här?

(sen är man väl inte dummare än att man såklart blir påverkad. men det skall väl ändå vara minimalt?)

Re: Rättegången i Luleå avklarad! 16 år 9 månader sedan #6088

• adriano
  • adriano Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member

morbid skrev:

adriano skrev: Borde vi inte protestera mer på ngt. sätt, medan kanske fortfarande går att påverka eller åtminstone ge stöd till Hugo Tiberg, kanske med en namnlista eller e-mail!? :?

hur skall vi påverka? min gissning är att nämndemännen redan till 99% har lagt sitt beslut. nu är det bara finstilta kvar, som att ta hänsyn till vad lagen verkligen betyder mm mm mm =)

i min enkla dumma värld så är det väl också "olagligt" av nämndemän att låta yttre stimluli påverka sitt beslut?
de skall kort och gott gå helt på vad lagen säger, samt använda sunt förnuft. vad tidningar och annat skriver skall de bortse från? nån juridikkunnig här?

(sen är man väl inte dummare än att man såklart blir påverkad. men det skall väl ändå vara minimalt?)

Påverka domen går nog inte, men jag tänkte mer att vi ser till att vi bli hörda lite mer, för att få alla framtida beslutfattare att förstå att vi är nog flera än dem som förespråkar lagen!
RXP-X

Sidan laddades på: 0.073 sekunder