Innan ni börjar kasta glåpord med mera! Så vill jag tillägga ett par punkter ang detta ämnet!
1. Jag var med på skotern, som tråden handlar om.
2. Vi åkte från Lejets Småbåtshamn (Träslövsläge) -> Allmänna farleden, och där intill, vidare till Kåsa körde en del utanför kåsa en 200-250m utanför kurortshotellet..
3. Vi utgjorde ingen fara för allmänheten, fanns inga badare såhär långt ut!
4. Enda gångerna skotern befann sig nära stranden, var när föraren lämnade av mig för att plocka upp en annan, och för att lägga ankar.
5. Det fanns sura badgäster , som påpekade att skoterkörning var förbjuden.
6. Ingen höll fast varken mig eller han som körde.
7. Efter han som äger skotern, lagt ankar, och vi hade solat på stranden en 30-40min , dök polisen upp!
8. Det var endast 1 person som körde, han som äger skotern, varav 2st (Mig+1 som åkte med i 2 omgångar)
9. Skotern gick till och från stranden på tomgång.
10. Målsägande är 2 familjer som befann sig på stranden, som var dem som ringt polisen.Vi har 29 vittnen varav 8st är en barnfamilj som är oberoende oss. Som säger hur det gick till när han som körde åkte till och från stranden.
Varsågoda. jag är öppen för alla frågor kring detta!
Ps. apropå bondlurkar som Rayder skriver! Måste ställa en motfråga, Har du tagit skepparexamen, iom att du framställer dig som en expert? Eller hur resonerar du till att det måste vara bondlurkar? Ds.