Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Seadoo rxt 260 motorlampan 10 år 1 vecka sedan #45751

• erixon
  • erixon Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Ska man göra något speciellt eller står koden Bara där? Hur får jag fram den i så fall?

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Seadoo rxt 260 motorlampan 10 år 1 vecka sedan #45752

• SMR3
  • SMR3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 3
Tryck på "Mode" tills du får upp "Fault codes" sedan trycker du på "Set". Därefter kan du navigera fram och tillbaka med VTS-knapparna (upp eller ner) om du har fler felkoder. Störst sannolikhet är att du bara har en felkod. Det kan exempelvis stå "P0127" eller dylikt.

Kom tillbaka med vilken felkod så kanske vi kan hitta en lösning :)

Last edit: av SMR3.

Seadoo rxt 260 motorlampan 10 år 1 vecka sedan #45753

• erixon
  • erixon Profilbild Författare till inlägg
  • Junior Member
  • Junior Member
  • Tack mottaget: 0
Okej guld info du gav mig ☺ har tyvärr lämnat ifrån mig problemet till en verkstad nu ist. För jag tror även den har gått i felsäkert läge för det går bara att varva 3,2rmp. Men återigen tack så mkt för informationen. Återkommer när verkstaden är klar med den så får vi se vad som var felet

Seadoo rxt 260 motorlampan 10 år 1 vecka sedan #45755

• SMR3
  • SMR3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
Alltid kul att höra att man delat med sig av något nyttigt :)

Okej, men nu vet du det tills nästa gång, kolla alltid vilken felkod som står, leta reda på vad felkoden innebär och sedan brukar jag oftast googla mig fram till den bästa lösningen. Tyvärr så har vi inga riktigt bra PWC/Jetski-forum här i Sverige, men svar på de flesta frågorna brukar finnas på amerikanska forum som t.ex greenhulk.com eller seadooforum.com. Så börjar jag iaf med att lösa problemen, och om det inte går så lämnar jag i värsta fall in den till någon riktigt duktig och erfaren.

Viktigt är ju givetvis att man också lämnar in den till någon som vet vad den gör!

Oftast när motorlampan lyser eller när man har något problem så går den i ett sånt läge. Ett exempel är just den felkoden jag gav dig tidigare som heter "P0127" vilket innebär "High air intake temperature detected". Vanligtvis tror man att det som beskriver koden stämmer, men i själva verket är det oftast en temperatursensor som brukar strula efter x antal timmar, och påstår att tempen är för hög. Lösningen är i de flesta fallen att byta sensorn som kostar ca 300-1000 SEK. Men Sea Doo'n förstår inte det, och går därför in i ett felsäkert läge tills problemet är löst (alltså väldigt vanligt när felkoder dyker upp). Sen kan det självklart vara så att det inte är något fel på sensorn utan att det är en för hög temp, och då är problemet inte lika lätt att lösa. Men som sagt, detta är bara ett exempel.

Fördelen med att du lämnat in den är att de raderar felkoderna efter att de är klara, och förhoppningsvis har du lämnat in den till någon erfaren som snabbt och enkelt löser problemet.

Det var så lite :) lycka till, och håll oss uppdaterade!

Last edit: av SMR3.

Seadoo rxt 260 motorlampan 10 år 1 vecka sedan #45756

• SMR3
  • SMR3 Profilbild
  • Junior Member
  • Junior Member
PS. Menar inte att detta är ett dåligt forum, men bara väldigt synd att det fortfarande är rätt okänt och har en ganska låg aktivitet i förhållande till andra utlandsbaserade forum. Däremot är det ett mycket bra initiativ med Guppa, så förhoppningsvis växer det i samband med det växande användandet av vattenskotrar i Sverige ;)

Sidan laddades på: 0.056 sekunder