Okej, så att skippa infettning av impeller/slitring kan inte påverka min yamma negativt med andra ord?
slitringen är den i gummi typ? och impellern är den alltid rostfri, eller iaf "oslitbart" material nästan?
Tändstiften är check.. bytte ju på min förra Seadoo, kan inte tänka mig att det är svårare på denna
Jag hörde ju nån här på forumet som pratade om att problem med säkringar kunde ge "ostabil hastighet",
egentligen gick den felfritt nästan hela sommaren, bara ibland gick den "mindre bra"..
Det var vid sådana tillfällen som knopmätaren (då i kmh) stannade på ca 68kmh.. och pendlade sedan kring 60 - 70kmh
Tidigare på sommaren har den legat som max på 86kmh (om jag minns rätt!)
Jag märkte också att "skovelhjulet" under hade kört fast med tång/sjögräs etc, nu när jag tog upp den till hösten
..och detta påverkar väl knopmätaren då det är skovelhjulet som "ger" indikation till mätaren vilket hastighet man har?
Jag kan svära på att det kändes som den inte gjorde full fart, och att jag inte bara stirrade mig blind på mätaren..
men tång/sjögräs kan väl annars påverka att mätaren "hoppar lite" i hastighets-angilvelsen?
Vad tror du?
Det här med konserveringsolja i cylinderloppet - varför gör man det egentligen?
Är det svårt att göra.. och vad är cylinderloppet för något på en 4-taktare? (är det kopplat till cylindrarna?)