Jättebra tråd att hänvisa våra kära politiker till, här har vi ju eliten i vattenskoteråkning och majoriten för dom allra mest skoterintresserade, både kompentensen och erfarenheten finns här ifall någon politiker önskar få ett uttlåtande direkt ifrån oss! Så håll tråden professionellt nu och kom med bra fakta!!
Förövrigt jävligt tråkigt att media lägger fram det på detta sätt, vet vad jag kommer få höra av "mr.gringubbe" i sommar nu då..
-Du, dom där helvetesmaskinerna är förbjudna pöjk, det läste jag i tidningen..
Som sagt trots att någon lag inte är färdigt, så kommer "motståndarna" i det svenska folket tro det!

Att skriva "motståndarna" känns ju helt absurt egentligen, finns inga som helst fakta argument MOT dessa vattenskotrar, som sagt dom både är tystare/miljövänligare på alla sätt och vis..
Sen att det finns idioter som kör som busar finns det även i båt/bilvärlden och det ska lämnas utanför ett sådant här beslut! Så att dra alla över en kant är ju ren idioti!
-Inför båtkörkort som det har pratas om i 10år nu istället så är saken biff, åker man fast så blir man av med kortet och då får samma påföljder som med ett bilkörkort!
Tänka sig att ett sådant beslut ska ta sån tid men när det gäller vattenskotrar så verkar det kunna röra på sig fortare..?! Kanske är så att gubbarna i regeringen inte orkar ta ett båtkörkort för sina fina Nimbusar..
-Bara mina små tankar..