Hej!
Jag skulle gärna se någon form av Wiki, där användare kan fylla på med vettig information.
För några månader sedan frågde jag tex om sjömackar i mälaren som är skotervänliga och fick flera bra tips. Vore grymt att kunna märka ut dessa på ett sjökort och fylla på med ytterligare information och bilder.
Jag tror användarna av Guppa sitter inne med enorm kollektiv kunskap och det vore väldigt praktiskt att kunna samla denna på ett överskådligt sätt. Allt från utrustning, regler och förhållningssätt i olika vatten, bra procedurer för att montera kringutrustning (som GPS osv), vilka återförsäljare som tillhandahåller vilka tjänster etc.
Sommaren 2013 tänkte jag göra flera resor genom Stockholms skärgård. Skulle gärna vilja veta var det finns hastighetsbegränsningar och andra förhållningsregler i Stockholm, så man inte gör något tokigt. Den sortens information är väldigt svår att hitta och jag tror en Wiki skulle kunna funka väldigt bra för att samla och förmedla den expertis som alla Guppa-veteraner sitter inne på.