Tag_H skrev: Det verkar som om väldigt många kommuner vill förbjuda Vattenskotern,
men motorbåtar mm är helt ok.
Såhär ser det ut på tex Alingsås kommuns hemsida,
www.alingsas.se/bygga-bo-och-mil ... ttenskoter
På andra sidan denna stora insjö ligger Lerums kommun,
www.lerum.se/Uppleva-och-gora/Id ... ch-hamnar/
Det är flera skoteråkare som åkt i sjön i flera år, och jag har aldrig hört att någon blivit straffad, bötfälld eller liknande, startade tråden av ren nyfikenhet, om nån åkt dit på ett eller annat sätt. Ungefär såhär ser det ut i de flesta kommuner och insjöar i landet tyvärr.
Och det finns en hel det "laglydiga" medborgare som gillar att påpeka att man håller på med kriminell verksamhet vare gång man sjösätter 
Jag kör själv en hel del i Mjörn!
Folk har ringt Polisen mer gånger än jag kan minnas (Mitt emot rampen så sitter det alltid gamlingar)
Polisen kom dit och berättade att dom fått in klagomål om att vi kört som idioter i kanalen.
Jag och min vän tittade på varandra och sedan på polisen och sa med ett flin, vi har ju inte ens lagt i skotrarna än?
Vilket vi inte heller hade.... Vi höll på att back ner den i vattnet när dom kom.
Oavsett vad som står på Alingsås hemsida, så kan inte en lokal kommun överstrida EU-lagar, inte Länsstyrelsen heller för den delen!
Jag önskar jag hade förståelse för varför folk hatar vattenskotrar så mycket? Men jag har verkligen ingen aning?
Jag har personligen aldrig någonsin buskört inne vid någon badstrand eller skvätt ner andra båtar? Och jag har inte sett någon annan göra det heller? Så vad är problemet?