Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Välta.. 16 år 10 månader sedan #4468

• induct
  • induct Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0
Hmm.. har aldrig lyckats välta! Fast att jag bryter o bänder?!

HUR GÖR MAN??? ;)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Välta.. 16 år 10 månader sedan #4650

• daniel
  • daniel Profilbild
  • Moderator
  • Moderator
  • Tack mottaget: 6
De flesta Seadoo kan ligga upp o ner i 1,5 min sen börjar det bli kritiskt för vatten i motorn. Man kan då hålla full gas o starta, då går motorn bara runt utan o tända så man ev får ut lite som inte ska va där.
Seadoo, det enda rätta :)

Re: Välta.. 16 år 10 månader sedan #4653

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Rxx skrev: Hmm.. har aldrig lyckats välta! Fast att jag bryter o bänder?!

HUR GÖR MAN??? ;)

Skit enkelt du tar 2st snor packade kompisar som precis badat bastu som nu skall hem till sin båt i nya torra kläder sätter dessa herrar på skotern. Vikten blir då 100kg+85Kg+110kg=295kg varav 195kg inte vet om att man måste sitta rakt över centrum. Väl framme vid båten kan sägas att detta var i Oktober +13grader i vattnet så lägger jag bredsida mot badplattformen men innan vi kommit in så sträcker sig en av passagerarna efter badstegen så nu går det snabbt skotern välter min uppblåsbara väst blåser upp sig skoter ligger upp och ner lanterna lyser under vattnet den berusade passagerarens firma telefon är ren tvättad alla deras fest kläder är blötta. Och de konstaterar snabbt att det är mitt fel pga jag är ju nykter så jag borde ha vetat att detta skulle hända, jojo det är klart det är ju alltid vi skoterförare som gör fel. Skall skicka in ett förslag till nya skoterförordningen att man inte får ha dumskallar på bönpallen.

Så slutsats det spelar ingen roll hur nykter du är när du har snor packade passagerare bakpå skotern.

Re: Välta.. 16 år 10 månader sedan #4661

• Tlrecond
  • Tlrecond Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1

Robban skrev:

Rxx skrev: Hmm.. har aldrig lyckats välta! Fast att jag bryter o bänder?!

HUR GÖR MAN??? ;)

Skit enkelt du tar 2st snor packade kompisar som precis badat bastu som nu skall hem till sin båt i nya torra kläder sätter dessa herrar på skotern. Vikten blir då 100kg+85Kg+110kg=295kg varav 195kg inte vet om att man måste sitta rakt över centrum. Väl framme vid båten kan sägas att detta var i Oktober +13grader i vattnet så lägger jag bredsida mot badplattformen men innan vi kommit in så sträcker sig en av passagerarna efter badstegen så nu går det snabbt skotern välter min uppblåsbara väst blåser upp sig skoter ligger upp och ner lanterna lyser under vattnet den berusade passagerarens firma telefon är ren tvättad alla deras fest kläder är blötta. Och de konstaterar snabbt att det är mitt fel pga jag är ju nykter så jag borde ha vetat att detta skulle hända, jojo det är klart det är ju alltid vi skoterförare som gör fel. Skall skicka in ett förslag till nya skoterförordningen att man inte får ha dumskallar på bönpallen.

Så slutsats det spelar ingen roll hur nykter du är när du har snor packade passagerare bakpå skotern.

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Säljer Trim & Orginal delar till alla märken.
Riva Racing återförsäljare
GPR SHO Turbo

Re: Välta.. 16 år 10 månader sedan #4663

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

Re: Välta.. 16 år 9 månader sedan #5166

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
  • Tack mottaget: 0
Åt vilket håll blir det man ska välta upp den? Har inga klistermärken och blev osäker när jag började fundera på det. Om man är bakom skotern visst blir det åt vänster man ska välta den då va?

Re: Välta.. 16 år 9 månader sedan #5172

• jollo__123
  • jollo__123 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • yay
  • Tack mottaget: 3
om du är bakom skotern så ska du vända den samma håll klockan går åt. så ta dig upp på den högra sidan bakifrån och ta tag med händerna i vänster sidans list å vält runt den medsols
5.SeaDoo RXP-X 260RS-12 72h
4.SeaDoo GTI SE 155-11 60h Såld
3.SeaDoo RXT-X 260RS-10 82h Såld
2.Kawasaki ULTRA 250X-08 8h Såld
1.SeaDoo GTI SE 155-07 87h Såld

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.068 sekunder