Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24762

• sålön
  • sålön Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej! Ska beställa hem en yamaha FZS 2011 från staterna nu i vår. Med rekommendationer har jag kontaktat CG-Marine som importerar båtar. (sök så kan ni läsa mer, familjeföretag med fader hemma här o sonen med eget båtföretag i FLorida). Ringde dom i MÅndagas och dom skulle räkna fram en offert med allt betalt inkl trailer. Bara för en att sedan hämta i Göteborg (hemkörning finns säkert..)

Dock sa han att dom kommer beställa 2 skotrar isf då de blir billigare, han sa då att priset blev billigare ju fler han tog hem, så ja har ju redan bestämt mig för att köpa oavsett. Men om någon har tankar på att köpa ny, och vill få en från usa som är CE-märkt så skriv här så kan vi samköpa.

För enkelhetens skull med snö o skit så kommer ja vilja ta hem den först i mitten/slutetfebruari...

Ni kan ringa dom om ni vill ha mer info om företaget.. Men kort är att sonen äger en båtfirma, tar hem båten via holland då momsen där är 19%. åker sedan antingen med båt elr lastbil till göteborg, alt hem till dörren.

Jag kan sedan skriva här vad mitt pris kommer att bli för en FZS.

Mvh Henrik

PS:
OM man vill ha den ultimata vattenskotern för snabbkörning och mycket (MYCKET) lekkörning, är det då FZS man ska ha. (FZR, vill kunna åka 3...)

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24769

• t-h-e-p-i-m-p
  • t-h-e-p-i-m-p Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
det är en rxp-x 255 hästar du skall ha som bästa lek maskin men ska du gå på yamaha så är det fzr som du kan leka med fzs e 3 sitsig. men akta dig så inte en sån här kommer ifatt dig händer endast på yamaha :winner:
:winner: :winner:

såg lite noggrannare och såg att du ville ha 3 sistig+ att kunna leka. det går inte riktigt ihop + man kan åka tre på en 2 (rxp-x) vi var tre män på runt 245kg 100+75+70 vi satt som + talen. vi körde runt 58 gps knop och ingen flög av. dock kommer den som sitter längst bak vara livrädd (d va jag :winner: ) jag höll i mig så hårt så att min polares överlevnads dräkt fick hål... så rädd var jag :winner:

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24772

• rasmus.glans
  • rasmus.glans Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
det är ju precis samma skrov som fzr på fzs enda skillnanden är slutert på sätet! så lek funkar dom båda till lika bra!
yamaha fx 140 -04 Såld!

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24775

• t-h-e-p-i-m-p
  • Senior Member
  • Senior Member

rasmus.glans skrev: det är ju precis samma skrov som fzr på fzs enda skillnanden är slutert på sätet! så lek funkar dom båda till lika bra!

såg du inte
? Yamaha... ska man icke ha :P nej d e ett bra märke, rolig video som förnedrar yamahaskotrar :P

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24776

• sålön
  • sålön Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Okej!
Men då har jag två frågor.

Men visst är de samma skrov på FZS och FZR ?? Sätet är väl bara förlängt, vilket inte ska ge någon sämre lekförmåga väl?

Sedan. Vad anser folk, ni, alla.. Vilket märke är bäst, sea doo eller yamaha.. Min granne kör yamaha, hyrde en sea doo.. o han sa att yamaha hade bättre kvalite ur de långa loppet...stämmer det? Om man ska jämnföra seadoo GTX, den med broms och fjädring vs FZS/FZR.. Vilken är bäst? för och nackdelar? tacksam för svar! :)

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24778

• rasmus.glans
  • rasmus.glans Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
alla maskiner ligger väll relativt jämnt i kvalitet o sånt men själv föredrar jag yamaha! :-D
yamaha fx 140 -04 Såld!

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24779

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Sea-Doo ger mer lek, acceleration och hastighet "out of the box" för pengarna. Yamaha är dyrare men verkar hålla bättre. Jag har testat några olika Yamma (minns inte modeller, tror HO, SHO och FZR) och de var fettttt tråkiga. Riktigt sega. RXP och RXP-X är mycket roligare imho.
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24782

• t-h-e-p-i-m-p
  • Senior Member
  • Senior Member

Lime skrev: Sea-Doo ger mer lek, acceleration och hastighet "out of the box" för pengarna. Yamaha är dyrare men verkar hålla bättre. Jag har testat några olika Yamma (minns inte modeller, tror HO, SHO och FZR) och de var fettttt tråkiga. Riktigt sega. RXP och RXP-X är mycket roligare imho.

WORD!! :) rxp-x är den roligaste man kan ha, självklart kan man ha kul med en rxt-x också, men fzr-fzs och speciellt kawa ultra ser bara tunga och klumpiga ut.. Rxp-x = grym upplevelse den ger *måste köpa en sån här* effekt för första gången å då ska den vara inkörd (10 timmar)

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24785

• pottzr
  • pottzr Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

t-h-e-p-i-m-p skrev:

Lime skrev: Sea-Doo ger mer lek, acceleration och hastighet "out of the box" för pengarna. Yamaha är dyrare men verkar hålla bättre. Jag har testat några olika Yamma (minns inte modeller, tror HO, SHO och FZR) och de var fettttt tråkiga. Riktigt sega. RXP och RXP-X är mycket roligare imho.

WORD!! :) rxp-x är den roligaste man kan ha, självklart kan man ha kul med en rxt-x också, men fzr-fzs och speciellt kawa ultra ser bara tunga och klumpiga ut.. Rxp-x = grym upplevelse den ger *måste köpa en sån här* effekt för första gången å då ska den vara inkörd (10 timmar)

Skall jag säga hur vi andra som kör skoter i verkliga livet och inte i en badpol tycker om det?!

Vi tycker att rxp-x är för frugan/ungarna som ligger på stranden och inget annat!!!
Seadoo drar mer luft igenom pumpen en vad en ac gör :) :)

Yamaha ,kawasaki eller seadoo någon av dessa så kan det inte bli fel!!
Offshore:

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Importerar från Usa 15 år 5 månader sedan #24786

• t-h-e-p-i-m-p
  • Senior Member
  • Senior Member

pottzR skrev:

t-h-e-p-i-m-p skrev:

Skall jag säga hur vi andra som kör skoter i verkliga livet och inte i en badpol tycker om det?!

Vi tycker att rxp-x är för frugan/ungarna som ligger på stranden och inget annat!!!
Seadoo drar mer luft igenom pumpen en vad en ac gör :) :)

Yamaha ,kawasaki eller seadoo någon av dessa så kan det inte bli fel!!

rxp för frugan? ska man bygga det snabbaste är det fan inte kawasniki man ska ha. eller jo kanske för offshore :) skrovet i ultran är stabilast men tråkigast så är det bara... plus att handtagen-nycklarna-styret- är ett skämt på ultran + att den låter som gräsklippare :)

Sidan laddades på: 0.085 sekunder