Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24480

• racer
  • racer Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0
Hej!

Ny på detta med vatteskoter..... Hamnade dock på Alibaba.com (tradiing sida) när jag var ute och surfade. Såg att det fanns mängder av "traders" på SeaDoo vattenskoter, kan exempel köpa en Seadoo RXP-X 255 -09 NY för 30000kr, företaget som säljer hävdar ju naturligtvis 100% orginal...... men det tvivlar man ju på..... Är det någon som köpt "Seadoo" från Kina och vad är det egentligen man får. Ser man på bilder så ser de väldigt bra gjorda ut för att vara kopier vilket man väl får förutsätta...? Någon som köpt.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24485

• kackan
  • kackan Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member
Jag skulle då INTE handla från alibaba.com

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24490

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

seadoorxt skrev: Jag skulle då INTE handla från alibaba.com

Alibaba och de sju rövarna skulle nog jag säga om den sidan. Som sagt man får det man betalar för särskilt om man inte har möjlighet att titta fysiskt på varan. Nä köp du något roligt från blocket åk och titta plus provkör maskinen så kommer du få en betydligt roligare sommar nästa år framför allt kanske även en billigare även om inköps priset är högre.

Fördelen med riktiga maskiner är att det finns ett andrahands värde den dagen du vill sälja skotern.
/Robban

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24492

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robban skrev: Fördelen med riktiga maskiner är att det finns ett andrahands värde den dagen du vill sälja skotern.
/Robban

En annan fördel är att dom också håller.
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24494

• tjackavolvo
  • tjackavolvo Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Varning Varning !

Dessa sidor är bara en bluff tyvärr..

Jag kollade upp en sida förra året som hade sjukt bra priser på både vattenskotrar & motorcyklar från kina.
& allt verkade skit bra & man får mail tillbaka men dom har bara en grym internetshop inga grejor tyvärr.
Hade en kille som bodde i kina & han kollade upp adressen som dom hade sitt jätte stora lager på men den adressen fanns inte & 3v senare så var internet adressen borta.
Så om ni inte känner någon som bor i kina & kan kolla upp företaget så sätt för F#,,n inte in några pengar.
Team Beavers Vi Som Kör På Höjden !
Yamaha FZR 2012 !
GoPro HD2 Kamera
<a class="postlink" href="www.iceman.se" onclick="window.open(this.href);return false;">www.iceman.se

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24501

• niclasn
  • niclasn Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 1
jag känner några som har handlat via Alibaba.com det har inte varit några svårigheter med det men då handlade det om hela bilar och motorer men det är igentligen samma sak.
så jag har funderat stenhårt på att testa ta hemm en sho fzr eller en seadoo 255 men visst jag tvivlar inte på att det finns en risk med det men vill man ha något billigt så måste man våga satsa ett par 10.000kr hit och dit.
som sakt fundera några gånger före du slår till.
tänk också på att tull och moms till kommer på priset om du inte kör på några andra metoder!
uppdatera gjärna här eller skapa en ny tråd om du bestämmer dig för att spela lite vill gjärna höra om du lyckas men ett köp.

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 5 månader sedan #24521

• racer
  • racer Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Mina tankar går ungefär som många av er, framför allt får man någonting överhuvudtaget. Men man är ändå lite sugen på att testa, med risk att förlora förskotts betalningen.

Jag är inte speciellt rädd för Alibaba.com då jag har flera kamrater som handlat där utan problem, säkert inte värre än blocket.

Kommer definitivt att uppdatera tråden om jag handlar.

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 2 månader sedan #25960

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Robbbin skrev:

Robban skrev: Fördelen med riktiga maskiner är att det finns ett andrahands värde den dagen du vill sälja skotern.
/Robban

En annan fördel är att dom också håller.

Ja det är ju bara att se på blocket det finns ju flera Kina maskiner och ofta något "enkelt fel som är ""lätt att fixa"" eller hur med vilka reservdelar"
/Robban

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 2 månader sedan #26187

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Re: SeaDoo från Kina? 15 år 2 månader sedan #26188

• sålön
  • sålön Profilbild
  • New Member
  • New Member
Tja!

Att hitta företag på alibaba är inga problem, har själv via alibaba hittat seriösa företag både i usa och kina (kinaprylar)

Dessa maskiner som dom påstår sig sälja är en bild bara...

Trodde först på de där med att köpa en yamaha från kina.. lät hur bra som helst. Anlitade ett svenskt företag (i kina) att kontakta dom och fråga om de verkligen var sant.

Divetvist var de ICKE så!!!!

Ni kan om ni någongång har lite tid över skicka ett mail till någon som påstås sälja en yamaha.. vilken som helst,, och be om en bild...

Bilderna är ofta från skotrar i usa, frågade gång på gång om man kunde få en skriven lapp elr något med i bilden så att man såg att de stämde... NOOT, de gjorde dom inte, för då blev dom förolämpade! haha

Hur som helst,, varken yamaha elr seadoo säljs så billigt i kina! har själv varit där och har en kompis som bor där,..
Lika dyrt där som i usa +- $

Och sen så kan man inte köpa en yamaha i kina med CE märkning! bara så ni vet, då japan har spärrat sånt, DOCK inte om skotern har varit till för usa,europa och sen hamnat där, för de är så stränga regler hos japanska märken att vitsen är att man inte ska kunna köpa "billigare" någon annanstanns. Sen att sverige har onödigt dyra priser på en del skotrar är ju bara löjligt! hoppas på större växande marknad snart! :D:D:D:D:D

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.082 sekunder