Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Polis 15 år 9 månader sedan #20686

• anders gp
  • anders gp Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

cazorp skrev:
Quotade visst fel inlägg! :mad2:

Denna ska det ju vara givetvis!!

Anders GP skrev: Detta utskick till kustbevakningen gäller väl fortfarande eller? :
docs.google.com/fileview?id=0B9Z ... Njdk&hl=en

Jag tänker tillämpa det om jag blir stoppad av polisen, vill dom bötfälla mig så får dom göra det, då ses vi i rätten.

Jag tänkte väl det! :mad2: Då kör vi!
RXP -07 Riva steg 1 +Moms ;) GPS 64,4 Knop

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Polis 15 år 9 månader sedan #20704

• fredda
  • fredda Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

cazorp skrev: Jag är inte så jättebekymrad av någon anledning, snöskotrar får ju oxå bara köras på skoterled, och det är i princip omöjligt att ta sig från garaget till leden för säkert 90% av alla skoterägare på ett lagligt sätt utan att släpa maskinen, men det verkar ju inte gå någon nöd på dem trots detta?

inte riktigt, detta gäller bara inom förbudsområden som t.ex. samhällen och känsliga fjällområden.
själv kör jag HELT lagligt från garaget då jag bor lite utanför samhället.

samma regler skulle kanske vara nåt att ha även för vattenskotrar?
att Länsstyrelserna kan peka ut vissa SÄRSKILT känsliga områden som man då bara får köra i farled och resten fritt.
<a href="">

Re: Polis 15 år 9 månader sedan #20705

• a2s
  • a2s Profilbild
  • Premium Member
  • Premium Member

att Länsstyrelserna kan peka ut vissa SÄRSKILT känsliga områden som man då bara får köra i farled och resten fritt.

Nu upprepar det sig igen...

Du menar väl ändå inte allvar att vattenskotrar ska särbehandlas jämfört med båtarna?

Re: Polis 15 år 9 månader sedan #20714

• fredda
  • fredda Profilbild
  • Senior Member
  • Senior Member

rayder skrev:

Nu upprepar det sig igen...

Du menar väl ändå inte allvar att vattenskotrar ska särbehandlas jämfört med båtarna?

Nej för helvete!
med känsliga områden menar jag självklart att alla motordrivna ska vara förbjudna eller inga alls.
var det inte snack om nån liten sjö nyligen som inte båtar drivna av fossilbränslen skulle förbjudas?
var inne på att dra paraleller mellen snöskotrar och vattenskotrar och tycker att det borde vara lika regler för båda( och båtar också) men med det menar jag INTE att inkränka snöskotrars rätt utan liberalisera vattenskotrars rätt!

jag kan acceptera vissa förbud på känsliga områden (typ Hornborgasjön) om vi får köra fritt på resten som alla båtar.
<a href="">

Sidan laddades på: 0.056 sekunder