Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE:

Re: Laga skrovskador - hur? Gelcoat, epoxy, lacka... 15 år 10 månader sedan #18474

• j a l
  • j a l Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
  • Tack mottaget: 0

Zephyrlius skrev: Inte rekomenderat att gelcoata allt om man inte är redo för väldigt mycket slipjobb :P

I know... Bland det värsta jag har gjort var när jag epoxybehandlade min 23 fot långa båt för något år sedan. Jag var dessutom tvungen att lägga fem eller sex lager! :P Jag blev "lite" less.

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Laga skrovskador - hur? Gelcoat, epoxy, lacka... 15 år 10 månader sedan #18475

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Hehe det låter jobbigt men jag antar att det blev ruskigt bra?

Om du är så van vid slipande kaske inte en liten vattenskoter är något problem :P
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

Re: Laga skrovskador - hur? Gelcoat, epoxy, lacka... 15 år 10 månader sedan #18477

• j a l
  • j a l Profilbild Författare till inlägg
  • New Member
  • New Member
Ja, det blev jäkligt bra till slut, förutom att själva epoxyprodukten inte var jättebra. Att båten är "för snabb" hjälper inte heller...

Jag vet inte om jag är "van" vid att slipa... :-D Gillar bara när grejor blir schyssta!

Re: Laga skrovskador - hur? Gelcoat, epoxy, lacka... 15 år 10 månader sedan #18479

• zephyrlius
  • zephyrlius Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Men om man är typen som gillar när saker ser bra ut och inte ska hålla på och dra upp skotern på ytor som gör den repig igen, då är det absolut värt att laga den så det blir riktigt snyggt. :)

Men nu när vattenskoteråkandet har börjat vill man kanske inte ha skotern under renovering :)

Jag skulle laga det värsta nu "lite snabbt" men ändå snyggt ock ordentligt och sedan laga hela skrovet till hösten :)
Polaris Octane
Yamaha Waveblaster

• Sida:
  • 1
  • 2
Sidan laddades på: 0.058 sekunder