Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: Team Energizer 16 år 1 vecka sedan #15179

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 0

PeterB skrev:

Robbbin skrev:

Robban skrev: Nej jag har tänkt ha den monterad i vattennivå så jag kan få en fin closeup bild på ditt förvånande ansiktsuttryck när du ligger och badar mitt i banan..
www.guppa.se/forum2/download/file.php?op...d=2076&mode=view
:dita: :dita: :dita:
/Robban

Inte illa va? Jag ligger i vattnet och är ändå före dig :dita: :dita:

Men Robbin.. det är kanske bra att sitta på skotern något heat som får en placering i alla fall.. :dita:
mvh
/Peter

Haha, där har du en poäng. Ska se vad jag kan göra år det den här säsongen.

Ska du med till Falun nu Peter? Jag har plats kvar i bilen och på släpet.
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: Team Energizer 16 år 1 vecka sedan #15184

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Robbbin skrev:

Robban skrev: Nej jag har tänkt ha den monterad i vattennivå så jag kan få en fin closeup bild på ditt förvånande ansiktsuttryck när du ligger och badar mitt i banan..
www.guppa.se/forum2/download/file.php?op...d=2076&mode=view
:dita: :dita: :dita:
/Robban

Inte illa va? Jag ligger i vattnet och är ändå före dig :dita: :dita:

Som sagt kör man så hårt att man inte kommer i mål något av heaten så kanske man kör lite över sin förmåga. Räddningsbåten fick ju alla fall träna hur man tar upp en skoterförare ur vattnet den dagen. :dita:

Som väl var så var det tur att det gick bra. Jag blev bara lite förivrad når det låg blåa bojar och flöt där det inte borde göra det.
/Robban

Re: Team Energizer 16 år 1 vecka sedan #15185

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member
Tack för inbjudan Robbin..Ja det skulle nog behövas ett träningsläger, det hade vart kul men jag har svårt att komma ifrån den helgen..så lycka till Ni som ska dit.
/Peter

Re: Team Energizer 16 år 1 vecka sedan #15186

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

PeterB skrev: Tack för inbjudan Robbin..Ja det skulle nog behövas ett träningsläger, det hade vart kul men jag har svårt att komma ifrån den helgen..så lycka till Ni som ska dit.
/Peter

Jag syftade på CC tävlingen i Falun! Klart du ska med på den!
Yamaha GP1200r -02

Re: Team Energizer 16 år 1 vecka sedan #15189

• Øyvind
  • Øyvind Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

Robbbin skrev:

PeterB skrev: Tack för inbjudan Robbin..Ja det skulle nog behövas ett träningsläger, det hade vart kul men jag har svårt att komma ifrån den helgen..så lycka till Ni som ska dit.
/Peter

Jag syftade på CC tävlingen i Falun! Klart du ska med på den!

OK..lite missförstånd.. har lite svårt att svara ang. Falun nu,
Jag vet inte om jag ska köra något CC race och tänkte även se på
uppslutningen på "Saltis" blir..
"Sorry" Robban vi kanske glider ifrån din tråd här.. ;)
/Peter

Re: Team Energizer 16 år 4 dagar sedan #15415

• teamenergizer
  • teamenergizer Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
Peter det är helt ok att du glider ifrån, så länge du gör det här och inte på banan.

Nu har maskinen anlänt äntligen nu börjar arbetet att köra in den så att delarna i motorn gifter sig på bästa möjliga sätt. Skall bli mycket intressant att se hur den går då den väl är inkörd skotern kommer självklart att ligga på ett släpp från produktsponsorn Båt och trailer i Huddinge www.batochtrailer.se/battrailers.php
Respo 700 VT JetSki utan broms.jpg
Detta är en riktigt bra vagn där maskinen ligger stadigt. Har även likadan vagn sen tidigare för min andra maskin har fungerat mycket bra.
/Robban
Team Energizer kör Seadoo RXT-X 260RS

Ett byggprojekt genom ett samarbete med Nivado & V-Tech

www.teamenergizer.se

Re: Team Energizer 16 år 3 dagar sedan #15444

• teamenergizer
  • teamenergizer Profilbild Författare till inlägg
  • Senior Member
  • Senior Member
Just det, för att få skotern till tävlingarna så ser Wileco Transport Konsult AB att det finns en bil för Team Energizer under säsongen 2010. Jätte tack till Lelle på Wileco för ett trevligt och intressant möte. Och man måste ju köra en bil från samma del av världen som skotern dok från landet bredvid. Så det blir inte någon Nissan eller Toyota so jag kommer i till tävlingarna utan en Dodge Ram 1500 hemi.

eller
Bil.jpg
eller
Ett förslag som blir klar senare innan tävlingarna.

Detta är ett första utkast på hur den kanske ser ut nu skall den till Rix90 för montering av bildekor. www.rix90.se/ dom är grymt duktiga. Så det skall bli kul att se hur det färdiga resultatet blir.

Nu har jag lyckas pricka av alla punkter på min lista för sponsring. Så nu är det bara inkörning av maskinen som börjar nästa vecka och sen lära känna maskinen ute på havet under riktiga förhållanden.

/Robban
Team Energizer kör Seadoo RXT-X 260RS

Ett byggprojekt genom ett samarbete med Nivado & V-Tech

www.teamenergizer.se

Re: Team Energizer 16 år 3 dagar sedan #15449

• lime
  • lime Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Tack mottaget: 1
Ska du inte ha med Shell eller Statoil som sponsor av soppan till bilen och skotern. Sen har du väl täckt allt? ;)
Sea-Doo RXP-X 255 RS 2009 «» 62,9 kn på Garmin Colorado
Filmar med GoPro HD Hero & Tachyon XC

Den här bilden är gömd för gäster.
Var vänlig och logga in eller registrera för att se bilagan.

Re: Team Energizer 16 år 3 dagar sedan #15452

•  Profilbild
  • Besökare
  • Besökare

Lime skrev: Ska du inte ha med Shell eller Statoil som sponsor av soppan till bilen och skotern. Sen har du väl täckt allt? ;)

Jag kommer säkert få gratis korv då jag kommer in för att fylla upp miljö maskinerna ;)
Nä att få med sig ett bensinbolag är ett jobb för nästa år, kan bara säga att det har tagit en hel del tid och flera möten att spika ihop detta. Ett tips till er som skall börja ragga sponsorer. Att skriva till bolag är meningslöst man måste ta personliga möten för att det skall bli bra utfall. Och börja i tid, att börja nu inför denna säsong är i väldigt svårt.
/Robban

Re: Team Energizer 16 år 3 dagar sedan #15457

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Teamenergizer skrev: Just det, för att få skotern till tävlingarna så ser Wileco Transport Konsult AB att det finns en bil för Team Energizer under säsongen 2010. Jätte tack till Lelle på Wileco för ett trevligt och intressant möte. Och man måste ju köra en bil från samma del av världen som skotern dok från landet bredvid. Så det blir inte någon Nissan eller Toyota so jag kommer i till tävlingarna utan en Dodge Ram 1500 hemi.

eller
Bil.jpg
eller
Ett förslag som blir klar senare innan tävlingarna.

Detta är ett första utkast på hur den kanske ser ut nu skall den till Rix90 för montering av bildekor. www.rix90.se/ dom är grymt duktiga. Så det skall bli kul att se hur det färdiga resultatet blir.

Nu har jag lyckas pricka av alla punkter på min lista för sponsring. Så nu är det bara inkörning av maskinen som börjar nästa vecka och sen lära känna maskinen ute på havet under riktiga förhållanden.

/Robban

Nu har du ju ett perfekt ekipage att komma till Örebro med! Du får ju inte glömma bort att visa upp dig så sponsorerna får valuta för pengarna!

Ses i Örebro! :lol:
Yamaha GP1200r -02

Sidan laddades på: 0.081 sekunder