Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE:

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8085

• h2racing
  • h2racing Profilbild Författare till inlägg
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Tack mottaget: 0
haha japp :) blev taggad nu ! självklart finns snälla föräldrar som stjutsar ! har åkt mycket cross förr.
hur ligger det till med slitdelar? något man byter oftare när man tävlar ? på krossen bytte man ju kolvar m.m och bromshandtag och styren behövdes ju nytt såfort man ramla :/

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8087

• -sho-
  • -sho- Profilbild
  • Elite Member
  • Elite Member

godingodin93 skrev: haha japp :) blev taggad nu ! självklart finns snälla föräldrar som stjutsar ! har åkt mycket cross förr.
hur ligger det till med slitdelar? något man byter oftare när man tävlar ? på krossen bytte man ju kolvar m.m och bromshandtag och styren behövdes ju nytt såfort man ramla :/

Körde också cross förut, men tröttnade på all tvätt och meck runt omkring. Tjusningen med skoter är att det inte är så mycket meck om man inte har en väldigt trimmad maskin förstås..

Jag har en Ultra250x stock. Köptes ny i vintras och har gått dryga 30 timmar nu. Jag har bytt olja+filter vid 10 timmar och olja igen vid 25 då jag även bytte stift, justerade kompressorremmen och kollade lagrena i pumpen. Sen får man ju kolla alla slangar, slangklämmor och bultar med jämna mellanrum, men det är ju inte så jobbigt. Ett annat plus är ju att det är väldigt rent :)

Som sagt, mycket köra lite mecka...

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8104

• h2racing
  • Premium Member
  • Premium Member

ceasar skrev:

godingodin93 skrev: haha japp :) blev taggad nu ! självklart finns snälla föräldrar som stjutsar ! har åkt mycket cross förr.

Körde också cross förut, men tröttnade på all tvätt och meck runt omkring. Tjusningen med skoter är att det inte är så mycket meck om man inte har en väldigt trimmad maskin förstås..

Jag har en Ultra250x stock. Köptes ny i vintras och har gått dryga 30 timmar nu. Jag har bytt olja+filter vid 10 timmar och olja igen vid 25 då jag även bytte stift, justerade kompressorremmen och kollade lagrena i pumpen. Sen får man ju kolla alla slangar, slangklämmor och bultar med jämna mellanrum, men det är ju inte så jobbigt. Ett annat plus är ju att det är väldigt rent :)

Som sagt, mycket köra lite mecka...

tack det var skönt att höra!

..någon som har träffat folk från GJRC (Gävles jetskiklubb) ? det är ju min lokala klubb men alla är mkt äldre och kör stå maskin.. skulle ju vara roligare att köra med folk som är mer mot min ålder :)

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8105

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
GJRC är kanon! Gå med där, träna på deras bana och kör som debutant på Årsunda tävlingen den 5 Sep som GJRC anordnar.

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8106

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Ursäkta, missade att du inte var 16. Gå med nu ändå, träna och ställ upp som funktionär på Årsunda så ser du hur det går till. Tävla nästa år, tror du får börja året du fyller 16.

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8120

• h2racing
  • Premium Member
  • Premium Member
mm ! kommer nog inte bli medlem nu.. men kommer säkert åka till årsunda och kolla 5 september :)

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8171

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

godingodin93 skrev: mm ! kommer nog inte bli medlem nu.. men kommer säkert åka till årsunda och kolla 5 september :)

Jag kommer köra i Gävle. Bara skicka ett PM om du har frågor eller något liknande.

Annars ser du mig näst sist in i mål, strax innan Christian :)
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8173

• ec1
  • ec1 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Robbbin skrev:
Annars ser du mig näst sist in i mål, strax innan Christian ;)

Precis som i Henån då alltså ;) Här är föresten en bild på mig framför din tomma skoter som har ett plask bakom sig, var det det heatet jag varvade dig två gånger? Förklara det om du kan ;)

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8175

• snow76
  • snow76 Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member

Christian skrev:

Robbbin skrev:
Annars ser du mig näst sist in i mål, strax innan Christian ;)

Precis som i Henån då alltså ;) Här är föresten en bild på mig framför din tomma skoter som har ett plask bakom sig, var det det heatet jag varvade dig två gånger? Förklara det om du kan ;)

Haha, jag visste att ett svar inte skulle dröja. Uppmärksamma dock att jag låg trea när jag vurpade ;) Sen tog det ungefär 3 ljusår att simma till skotern ;)

Kul var det iaf!
Yamaha GP1200r -02
Ski-doo Renegade 800r -08

Re: tävlings funderingar 16 år 8 månader sedan #8176

• malibu
  • malibu Profilbild
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Robbbin och christian... vad körde ni för skotrar.. ?? var där och såg på tävlingen.. Jag och kompisen åkte förbi banan lite senare på eftermiddagen igår. Är så sjukt sugen på att börja köra med OJK men det blir aldrig av att man åker dit

Sidan laddades på: 0.074 sekunder